Reklama

Od home banking po mobilność

Od 1993 roku bankowa obsługa firm zaczęła przenosić się do sieci. Obecnie zawędrowała na telefony komórkowe.

Publikacja: 25.07.2017 19:34

Zaczęło się od jednego komputera. Teraz dostęp do banku ma się na całym świecie.

Zaczęło się od jednego komputera. Teraz dostęp do banku ma się na całym świecie.

Foto: materiały prasowe

Mało kto pamięta czasy, w których przedstawiciele wszystkich firm odbywali wędrówki do banków w celu złożenia dokumentów czy realizacji przelewów. Reprezentanci tych większych gościli w nich co najmniej raz dziennie. Pierwszą jaskółką nowych czasów było wprowadzenie w 1993 r. przez ówczesny Bank Rozwoju Eksportu usługi home banking (notabene system BRESOK, w unowocześnionej formie, funkcjonuje do dziś).

Rozwiązanie to umożliwia obsługę rachunków bankowych bez konieczności wychodzenia z domu. Obsługa rachunku bankowego odbywała się przy użyciu publicznej sieci telefonicznej lub innego łącza dostępowego oraz komputera wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie. Bezpieczeństwo systemu zapewniały m.in. generowane hasła, a transmitowane dane były kodowane. Wadą home bankingu jest to, że dostęp do konta jest możliwy tylko z komputera, na którym zainstalowano program.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Banki
Ile zagranicy w polskich bankach. Będą duże zmiany?
Banki
Dla wyników Erste przejęcie banku w Polsce będzie jak włączenie dopalacza
Banki
Putin znosi tajemnicę bankową w Rosji. Policja zablokuje każde konto
Banki
Wysoki zysk mimo problemu frankowego, mBank powoli wychodzi na prostą
Banki
ING Bank Śląski z kolejnym mocnym kwartałem. Wyniki zaskakują
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama