Od home banking po mobilność

Od 1993 roku bankowa obsługa firm zaczęła przenosić się do sieci. Obecnie zawędrowała na telefony komórkowe.

Publikacja: 25.07.2017 19:34

Zaczęło się od jednego komputera. Teraz dostęp do banku ma się na całym świecie.

Zaczęło się od jednego komputera. Teraz dostęp do banku ma się na całym świecie.

Foto: materiały prasowe

Mało kto pamięta czasy, w których przedstawiciele wszystkich firm odbywali wędrówki do banków w celu złożenia dokumentów czy realizacji przelewów. Reprezentanci tych większych gościli w nich co najmniej raz dziennie. Pierwszą jaskółką nowych czasów było wprowadzenie w 1993 r. przez ówczesny Bank Rozwoju Eksportu usługi home banking (notabene system BRESOK, w unowocześnionej formie, funkcjonuje do dziś).

Rozwiązanie to umożliwia obsługę rachunków bankowych bez konieczności wychodzenia z domu. Obsługa rachunku bankowego odbywała się przy użyciu publicznej sieci telefonicznej lub innego łącza dostępowego oraz komputera wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie. Bezpieczeństwo systemu zapewniały m.in. generowane hasła, a transmitowane dane były kodowane. Wadą home bankingu jest to, że dostęp do konta jest możliwy tylko z komputera, na którym zainstalowano program.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych
Banki
Szwajcaria wraca do ery „zerowych” stóp procentowych
Banki
Alior Bank zniknie z rynku? Nie można tego wykluczyć
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Banki
Cezary Kocik, prezes mBanku: Czas na jednolitą umowę kredytową