Reklama

Niezłe wyniki BNP Paribas obciążone frankami

Rezultaty w III kwartale były dobre, choć rozczarowujący może być wynik z opłat i prowizji.

Publikacja: 09.11.2021 11:08

Niezłe wyniki BNP Paribas obciążone frankami

Foto: Adobe Stock

BNP Paribas Bank Polska miał w III kwartale 154 mln zł zysku netto, nieznacznie poniżej oczekiwań rynku. Rezultat jest o 34 proc. niższy niż rok temu i wyższy o 17 proc. niż w II kwartale. Po dziewięciu miesiącach francusko-polska grupa ma 450 mln zł zysku, o 20 proc. mniej niż rok temu.

- Wyniki BNP Paribas w III kwartale były niższe niż oczekiwania rynkowe. Na uwagę zwraca brak wzrostu dochodów prowizyjnych, podczas gdy inne banki notują dwucyfrowe przyrosty tej pozycji wyników. W części zrekompensował to wyższy niż u konkurentów wzrost dochodów odsetkowych. Kontrola kosztów na poziomie sektora. Bank zanotował także - jako jedna z trzech spółek - dwucyfrowy wzrost dochodu operacyjnego. Warto też podkreślić wyższe niż u konkurentów wolumeny zarówno kredytów jak i depozytów. Podsumowując, choć bank nie pobił prognoz rynkowych, nie zmienia to faktu, że III kwartał był dla niego pod względem operacyjnym dość dobry – komentuje Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes Pekao: Mimo różnych przeciwności i nieracjonalności, ja się staram
Banki
Alarmujące dane. Co 36 minut ktoś próbuje oszukać bank
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Nieuprawnione transakcje w całej Polsce. Santander uspokaja klientów i zwraca pieniądze
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama