Marka HSBC jest warta 35,5 mld dolarów, o 2 mld dolarów więcej niż w zeszłorocznym podsumowaniu. Dzięki temu, a także ze względu na spadek wartości marki Citi, HSBC przeskoczyło z drugiego miejsca na pierwsze.Marka Citi jest warta o 7,3 mld dolarów mniej niż w zeszłym roku, obniżył się też jej rating z AAA– do AA. Główną przyczyną tych spadków są finansowe kłopoty Citi spowodowane kryzysem na amerykańskim rynku kredytów hipotecznych. W podobnej sytuacji jest Bank of America, którego wartość marki zmalała o 6 mld dolarów, a rating z AAA- do AA+. Jednak tej instytucji udało się utrzymać ubiegłoroczną, trzecią pozycję w rankingu.
W ubiegłorocznym podsumowaniu na liście 20 najbardziej wartościowych marek znalazły się jedynie banki amerykańskie (11) i europejskie (9). W tym roku do tej elitarnej grupy weszły dwie chińskie instytucje: Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) oraz China Construction Bank (CCB). W dwudziestce znalazł się w tym roku włoski Intesa Sanpaolo (na 19. pozycji). To wynik połączenia Banca Intesa i Sanpaolo IMI. Na przejęciach zyskał także belgijsko-holenderski Fortis. Był w konsorcjum, które kupiło holenderskie ABN Amro i dlatego w rankingu skoczył z pozycji 40. na 35.
Na liście 500 najbardziej wartościowych marek jest dziewięć polskich instytucji. Najwyżej, bo na 135. miejscu uplasowało się Pekao SA, tuż za nim jest PKO BP.
Według „The Banker“ marka PKO BP ma wartość 891 mln dolarów. Pod koniec zeszłego roku „Rz“ również przygotowała ranking najbardziej wartościowych polskich marek. PKO BP był jednym ze zwycięzców, a jego marka została wyceniona na 1,5 mld złotych.
Chociaż PKO BP i Pekao oceniono wysoko, bo lepiej niż np. portugalskie Millennium BCP czy niemieckie Eurohypo, Polacy nie są liderami regionu. Zdecydowanie zdystanosował nasze instytucje węgierski OTP Bank (66. miejsce), którego marka szacowana jest na 2,5 mld dolarów. Jeszcze więcej, bo 3,4 mld dolarów jest warta marka rosyjskiego Sberbanku.