Reklama

Biometria behawioralna w mBanku

Bank chce identyfikować użytkownika badając sposób jego interakcji z komputerem. To pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku.

Aktualizacja: 12.12.2018 13:00 Publikacja: 12.12.2018 12:57

Biometria behawioralna w mBanku

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Bank uruchamia pionierski pilotaż przełomowego rozwiązania – weryfikacji behawioralnej użytkownika Digital Fingerprints. Po okresie pilotażowym, zabezpieczenie będzie dostępne dla wszystkich klientów banku.

Biometria sama w sobie nie jest niczym nowym. Znamy ją już chociażby ze swoich telefonów, do których możemy zalogować się odciskiem palca, tęczówką oka lub po zeskanowaniu twarzy. Ten rodzaj biometrii mierzy niezmienne ludzkie cechy fizyczne. Czymś innym jest biometria behawioralna, analizująca interakcje użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym. Chodzi o zachowanie, a konkretnie sposób poruszania kursorem myszy, jak również dynamikę korzystania z klawiatury. Ten zestaw cech pozwala zbudować unikalny, niezwykle trudny do podrobienia profil użytkownika. Dzięki niemu wiadomo, czy „po drugiej stronie” jest właściwy użytkownik.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes Pekao: Mimo różnych przeciwności i nieracjonalności, ja się staram
Banki
Alarmujące dane. Co 36 minut ktoś próbuje oszukać bank
Banki
Nieuprawnione transakcje w całej Polsce. Santander uspokaja klientów i zwraca pieniądze
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Miliardowe zyski banków. To ostatni tak dobry kwartał przed podwyżką CIT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama