Wiadomość taką należy niezwłocznie usunąć, nie otwierając przesyłanego załącznika. Nadawca, jakim jest iPKO – PKO Bank Polski prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie kodów z karty kodów.

"PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, zostały one wysłane przez osoby podszywające się pod bank. Natychmiast po pojawieniu się informacji o fałszywych e-mailach bank podjął wszystkie niezbędne czynności w celu wyeliminowania zagrożenia dla klientów" - czytamy w komunikacie instytucji. Instytucja przyznaje, że część odbiorców fałszywych wiadomości odpowiedziało na prośbę o przesłanie danych zawartą w mailu, bank nie informuje jednak jak dużej liczby użytkowników problem ten dotyczy.

Jak instytucja podkreśla w oficjalnym komunikacie, bank nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. "Prosimy nie odpowiadać na tego typu maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej - PINu, kodu CVV", czytamy. Jeżeli ktoś skorzystał z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podał jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, należy skontaktować się z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, 801 3PKOBP (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).