W Brazylii klienci banków mogą korzystać z dostępu do swych kont w banku pływającym po Amazonce. Meksykańscy peoni moga korzystać z usług bankowych w popularnych sklepach sieci Wal-Mart czy 7-Eleven, a nawet w najbliższej aptece.
Technologia łączności bezprzewodowej i reformy przepisów ułatwiły i zmniejszyły koszty firmom prywatnym i publicznym na całym świecie proponującym usługi bankowe ludziom ubogim, młodym, kobietom i mieszkańcom wsi, którzy ni mieli dorad łatwego dostępu.
Bank Światowy stwierdził jednak, że niektóre usługi - konta bankowe o małych kosztach prowadzenia - dają wyraźne korzyści ludziom biednym i małym firmom, natomiast inne - mikrokredyty, mikroubezpieczenia, umarzanie części długu - mogą wyrządzić więcej szkód niż przynieść pożytku. - Bardzo uważamy, by nie powiedzieć, że każdy powinien pożyczać - stwierdziła współautorka raportu, dyrektorka działu badawczego w BŚ, Asli Demirguc-Kunt.
Bank Światowy zachęca natomiast rządy do obniżania barier przepisów, przeszkód prawnych czy innych czynnikow, które powodują, że usługi finansowe sa za drogie dla niektórych, zaleca zwiększanie konkurencji i ochronę praw wierzycieli.
Dostęp do finansowania pomaga najuboższym ludziom na świecie oszczędzać, aby mogli inwestować w oświatę i w poprawę swych warunków życia, ułatwia małym firmom pożyczanie na własny wzrost. Pomaga również rządom w kierowaniu subwencji i wsparcia finansowego kont bankowych podmiotów najbardziej potrzebujących.