Alior Bank zapowiada ofensywę

Wspólny projekt z T-Mobile wystartuje jeszcze w pierwszej połowie roku. Bank zapowiada poprawę efektywności.

Publikacja: 07.03.2014 03:14

W  2013 roku roku Alior Bank zarobił na czysto 228 mln zł, ale wynik uwzględnia zdarzenia jednorazowe. – To był burzliwy rok, ale kończymy już epopeję związaną z bancassurance – zadeklarował Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku. W ubiegłym roku bank zmienił sposób księgowania i przeszacował przychody ze sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.

W  tym roku spółka planuje poprawę zyskowności i efektywności. – Stabilne stopy procentowe będą wpływać pozytywnie na marże odsetkową, ale pewnym zagrożeniem może być konkurencja cenowa w kredytach dla firm.  Także spodziewany gwałtowny wzrost BZ WBK może spotkać się z kontrakcją innych dużych banków – mówi Wojciech Sobieraj. Ocenia, że jeszcze ostrzejsza niż teraz konkurencja ucieszy klientów, ale nie będzie dobra dla banków. Alior przygotowuje się na tę ofensywę także od strony marketingowej. – Myślimy o odświeżeniu naszej marki – zapowiada prezes Sobieraj.

Jednocześnie w pierwszej połowie roku  bank wystartuje ze wspólnym projektem z T- Mobile. Jest on budowany na bazie Alior Sync (mobilne ramię banku). Będzie działał pod nową marką, tym samym zniknie  więc logo Alior Sync.

– W pierwszej połowie roku chcemy zaoferować coś unikatowego naszym klientom – zapowiada Michał Hucał, wiceprezes odpowiedzialny za ten projekt. Zastrzega, że dla klientów nie oznacza to żadnej zmiany umów ani warunków cenowych, bo nadal będą klientami banku, dostaną natomiast możliwość skorzystania z dodatkowych usług i benefitów.

Umowa  z T–Mobile zakłada pozyskanie 2 mln klientów w ciągu pięciu lat.  Obecnie bank ma 2,1 mln klientów, w ubiegłym roku ich liczba wzrosła o ponad 630 tys.

Portfel kredytowy Alior Banku miał wartość 19,7 mld zł. W tym roku bank chce sprzedawać ponad 400 mln zł kredytów miesięcznie. – Gdyby na rynku pojawił się ciekawy portfel do kupienia, tak jak kiedyś wcześniej HSBC, to jesteśmy zainteresowani – zapowiedział Sobieraj.

Marża odsetkowa banku w 2013 roku wyniosła  4,7 proc.

W  2013 roku roku Alior Bank zarobił na czysto 228 mln zł, ale wynik uwzględnia zdarzenia jednorazowe. – To był burzliwy rok, ale kończymy już epopeję związaną z bancassurance – zadeklarował Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku. W ubiegłym roku bank zmienił sposób księgowania i przeszacował przychody ze sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.

W  tym roku spółka planuje poprawę zyskowności i efektywności. – Stabilne stopy procentowe będą wpływać pozytywnie na marże odsetkową, ale pewnym zagrożeniem może być konkurencja cenowa w kredytach dla firm.  Także spodziewany gwałtowny wzrost BZ WBK może spotkać się z kontrakcją innych dużych banków – mówi Wojciech Sobieraj. Ocenia, że jeszcze ostrzejsza niż teraz konkurencja ucieszy klientów, ale nie będzie dobra dla banków. Alior przygotowuje się na tę ofensywę także od strony marketingowej. – Myślimy o odświeżeniu naszej marki – zapowiada prezes Sobieraj.

Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem