Pocztowy ma rosnąć, ale przy wyższych zyskach

Bank chce zwiększyć rentowność, zdobyć milion nowych klientów i sprzedawać produkty inwestycyjne – to cele strategiczne, które będzie realizował pod nowym logo.

Publikacja: 12.06.2014 12:01

Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego

Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego

Foto: materiały prasowe

– Z banku skoncentrowanego na akwizycji nowych klientów i powiększaniu udziałów rynkowych chcemy się przekształcić w bank, który mocniej stawia na efektywność – mówi Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Bank chce w 2017 r. prowadzić 1,5 mln rachunków, co oznacza zdobycie ok. 1 mln nowych klientów. Obecnie jest ich 1,5 mln, a ROR – 810 tys. Jednak ten wzrost ma iść w parze ze zwiększaniem rentowności, bo ROE ma wynieść co najmniej 15 proc. (w 2013 r. było to 9,7 proc.), a efektywność mierzona relacją kosztów do dochodów zejść do 60 proc. (na koniec ub.r. było to 70 proc.). Bank chce zwiększyć udział klientów obsługiwanych przez zdalne kanały, czyli internet i infolinie. Stawia także na sprzedaż produktów inwestycyjnych.

– Wartość całego rynku wynosi dziś 200 mld zł, a my jesteśmy praktycznie na nim nieobecni. Chcemy mieć 0,5 mld zł ulokowanych w tego typu produktach. Zakładamy dystrybucję jednostek TFI z jednym partnerem lub dwoma, a także przygotowujemy się do zaoferowania funduszu funduszy. Jesteśmy na etapie wyboru partnera – tłumaczy wiceprezes Szymon Midera. Jednocześnie bank rezygnuje z obsługi małych i średnich przedsiębiorstw, koncentrując się na klientach detalicznych i mikrofirmach.

Pocztowy zrobił szczegółową segmentację klientów i chce postawić także na młodszych. Zamierza zwiększyć rozpoznawalność marki i zmienia logo na bardziej nawiązujące do logo głównego akcjonariusza, Poczty Polskiej. – Chcemy być bankiem dla całej rodziny w Polsce regionalnej, a nie tylko dla seniorów – mówi Bogus.

Strategia zakłada rozwój w oparciu o zatrzymany zysk. Nie ma planów podwyższenia kapitału. Głównym akcjonariuszem jest dziś Poczta Polska, a mniejszościowym PKO BP, ale mają inne wizje dotyczące przyszłości Pocztowego.

– Zarząd nie zrezygnuje z prób podniesienia kapitału, ale strategia opiera się na założeniu, że będziemy działać w oparciu o zysk zatrzymany – przyznaje Bogus. W I kwartale 2014 r. zysk banku wyniósł 10 mln zł.

—Monika Sajewicz

– Z banku skoncentrowanego na akwizycji nowych klientów i powiększaniu udziałów rynkowych chcemy się przekształcić w bank, który mocniej stawia na efektywność – mówi Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Bank chce w 2017 r. prowadzić 1,5 mln rachunków, co oznacza zdobycie ok. 1 mln nowych klientów. Obecnie jest ich 1,5 mln, a ROR – 810 tys. Jednak ten wzrost ma iść w parze ze zwiększaniem rentowności, bo ROE ma wynieść co najmniej 15 proc. (w 2013 r. było to 9,7 proc.), a efektywność mierzona relacją kosztów do dochodów zejść do 60 proc. (na koniec ub.r. było to 70 proc.). Bank chce zwiększyć udział klientów obsługiwanych przez zdalne kanały, czyli internet i infolinie. Stawia także na sprzedaż produktów inwestycyjnych.

Banki
UniCredit chce przejąć włoski Banco BPM
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
ZBP: Rezygnacja z „kredytu 0 proc.” paradoksalnie zwiększy popyt na kredyty hipoteczne
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych