Utrzymanie klienta i możliwość konkurowania z nowymi graczami na rynku zależy od tego, na ile szybko i sprawnie rozwiną się usługi mobilne.
Jednak wyniki badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Bain & Company, która przeanalizowała działania 78 globalnych banków z całego świata, pokazują, że ponad połowie z nich wiele brakuje do tego, by być „bankiem przyszłości".
Klienci wolą ?internet niż oddziały
A takie są oczekiwania, bo najbardziej usatysfakcjonowani są klienci banków, które umożliwiają realizowanie dużej liczby transakcji przez telefon i internet.
W 2013 roku ponad połowa wszystkich operacji wykonanych przez klientów banków detalicznych została przeprowadzona online lub z telefonu komórkowego. Na ustabilizowanych rynkach – w Skandynawii, Stanach Zjednoczonych czy w Niemczech – udział ten przekracza już 60 proc.
– Polski rynek na tle innych krajów świata wygląda na bardzo rozwinięty. Udział interakcji, czyli kontaktów klientów z bankiem za pomocą kanałów cyfrowych (internet i telefon) w Polsce wynosi 59 proc. i przekracza średnią wynoszącą 56 proc. dla badanych rynków, a w większości rynki gospodarcze bardziej rozwinięte niż Polska – mówi Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.