Wakacje to dla banków nie jest najlepszy okres – klienci jadą na urlop, firmy rzadziej zaciągają wtedy nowe zobowiązania, więc sprzedaż kredytów i produktów inwestycyjnych nie jest tak duża jak w poprzednich miesiącach. Dlatego banki tym bardziej starają się w tym czasie dogodzić klientom.
Nowe metody
Walka o klientów trwa nie tylko na tradycyjnym polu kredytów gotówkowych, ale wkracza także w obszary dotyczące wygody i łatwości zawierania transakcji. Przykładem są mobilne bankomaty. Rozwój płatności bezgotówkowych jest szybki, ale Polacy nadal w około dwóch trzecich transakcji detalicznych w sklepach posługują się gotówką, bo brakuje terminali płatniczych. Klienci mogą odczuć ich brak zwłaszcza w małych miejscowościach wakacyjnych. Dlatego banki zadbały o to, aby w czasie urlopu klienci mieli gdzie podjąć pieniądze. Na przykład PKO BP udostępni latem 17 mobilnych bankomatów. Zostaną do września ustawione w miejscach, gdzie odpoczywa dużo ludzi, m.in. na Helu, we Władysławowie, w Łebie, Mielnie i Świnoujściu.
Euronet, największy niezależny operator sieci bankomatów (zarządza 7500 urządzeniami), do końca czerwca zainstaluje 130 dodatkowych bankomatów w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych w Polsce. Firma podczas wakacji zainstaluje też tzw. recyklery, czyli wpłatobankomaty umożliwiające pobieranie i wpłacanie gotówki. To rozwiązanie mogą szczególnie docenić mikroprzedsiębiorcy korzystający ze wzmożonego ruchu turystycznego.
Citi Handlowy dla klientów, którzy podczas urlopu będą musieli odwiedzić placówkę bankową, postawi w wypoczynkowych miejscowościach przenośne oddziały. Będą zlokalizowane prawdopodobnie w 12 miejscowościach turystycznych nad Bałtykiem. Będzie to mobilna wersja oddziałów Smart Mini, które można łatwo przenosić.
Jeśli podczas wakacyjnej podróży pociągiem jednak dopadnie kogoś praca, będzie mógł skorzystać z wagonu Idea Banku, jeżdzącego na trasach z Warszawy do Poznania, Krakowa i Wrocławia. Idea Hub Express jest przystosowany do pracy biurowej, ma stół, krzesła, ekran do wyświetlania prezentacji, sprzęt biurowy (drukarka, skaner), ładowarki do telefonów i łącza. Z wagonu może skorzystać każdy pasażer posiadający ważny bilet, ale klientom Idea Banku przysługuje pierwszeństwo w zajmowaniu miejsc. Bank liczy, że wagon będzie okazją do pozyskania klientów.