fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Szał na tablety

Bloomberg
Magdalena Lemańska
Już w przyszłym roku tych pierwszych będzie na świecie w użyciu więcej niż e-czytników - przewidują eksperci
Jak szacuje In-Stat, m.in. dzięki udanej ekspansji e-booków do 2015 roku na świecie sprzeda się 40 mln e-czytników, a tablety jeszcze tę liczbę przegonią. - Rynek tabletów jest już dziś silniejszy i czeka go więcej możliwości. Dlatego producenci e-czytników będą produkować urządzenia coraz bardziej podobne do tabletów, by korzystać na szale, jaki panuje wokół tabletów. Barnes&Noble już oferuje Color Nooka, który często jest porównywany do tabletu, a Amazon, który jest liderem wśród producentów e-czytników, bo ma Kindle'a, jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek tablet konkurencyjny dla iPada - mówi Stephanie Ethier, starszy analityk In-Stat.
Popularność e-czytników napędzają e-booki. Jak prognozuje PricewaterhouseCoopers, globalnie wpływy z elektronicznych książek wzrosną z 4 mld dol. w tym roku do 12 mld dol. w 2015.
Tablety to z kolei szybko rozprzestrzeniająca się moda. Z badań, jakie przeprowadziło Stowarzyszenie Wydawców Internetowych (Online Publishers Association - OPA) na 2,5 tys. Amerykanów wynika, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych tablet ma już - bagatela - 28 milionów ludzi, a za dwa lata będzie go miało 23 proc. z korzystających z sieci Amerykanów, czyli ponad 50 mln osób. 66 proc. właścicieli tabletów deklaruje, że woli przeglądać witryny internetowe na tablecie niż na komputerze, 65 proc. - że w ich przypadku  tablet wygrywa pod tym względem z komórką, a 58 - proc. - że z papierową gazetą. Co ciekawe, 54 proc. wprost mówi, że woli czytać na tablecie niż na e-czytniku. Książki na tablecie czyta dziś 55 proc. amerykańskich właścicieli tych urządzeń.
Najczęściej tablety kupują ludzie w wieku 25-34 lata. Prawie wszyscy właściciele tabletów ładują na nie aplikacje, gros -płatne. Gros ma iPada (46 proc.) lub iPada2 (21 proc.), kolejne co do popularności są Samsung Galaxxy (14 proc.), Dell Streak (11 proc.) i HP Slate oraz Archos 7 Home (po 9 proc.). Urządzenie Sony Dash ma 7 proc. użytkowników tabletów w USA.
W ciągu roku najbliższego roku według deklaracji tablet chce kupić 18 proc. Amerykanów, a e-czytnik: 14 proc.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA