fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak walczyć z kimś, kto podszywa się pod twoją firmę

Jeden z naszych czytelników od pięciu lat świadczy w swoim mieście usługi pod firmą - dajmy na to - ABCDEF. Niedawno wszedł tam na rynek inny przedsiębiorca. Posługuje się oznaczeniem ABC-DEF, czyli w zasadzie takim samym, różniącym się jedynie myślnikiem. Osoba ta świadczy dokładnie te same usługi co czytelnik i dokładnie w tym samym mieście. Co więcej, przedsiębiorca ABC-DEF na swojej stronie internetowej umieszcza tę nazwę bez myślnika
- Czy cokolwiek można z tym zrobić? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY. Dodaje, że nazwa ABCDEF nie jest zarejestrowana w Urzędzie Patentowym. Czytelnik podejrzewa, że konkurentowi chodzi o podkupienie marki oraz zdobywanie klientów właśnie na podstawie niemalże identycznej firmy.Czytelnik może zwrócić się o pomoc do sądu. Jego konkurent dopuszcza się bowiem najprawdopodobniej tzw. czynu nieuczciwej konkurencji. Oczywiście będzie to wymagało udowodnienia w postępowaniu sądowym.Z przepisów wynika, że czynem nieuczciwej konkurencji jest m.in. takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego tożsamości, przez używanie firmy, nazwy, godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego -zgodnie z prawem - do oznaczenia innego przedsiębiorstwa. Przepis ten jak ulał pasuje do sytuacji, w której znalazł się czytelnik. Niedozwolone zachowanie jego konkurenta polega tu na wykorzystaniu firmy, która ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA