fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski
Piotr Mazurkiewicz
Nawet o połowę wzrasta szansa przekonania klienta do zakupu, jeśli towar w sklepie internetowym ma dobrze przygotowany opis
- Postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ ma formatowanie opisów na chęć zakupu produktów, zapamiętywalność informacji o produktach, a także na ich wiarygodność, wystarczalność dla kupujących w sieci oraz ciekawość – mówi Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.
Na potrzeby badania serwis sprawdził odbiór czterech nieznanych polskim konsumentom produktów z kategorii FMCG z czterema opisami. W pierwszym pogrubiono kluczowe informacje, w kolejnym zostały wypunktowane. Kolejna wersja była wyjątkowo krótka a ostatnia rozbudowana, opisana kwiecistym językiem.
Na tej podstawie dokonano ponad 100 symulacji, który opis trafił do konsumenta.
Pogrubianie i punktowanie kluczowych informacji było najlepszym rozwiązaniem. Im więcej klient zrozumie z opisu, tym jest bardziej prawdopodobne, że kupi produkt – nawet o 50 proc. częściej. Klienci zdecydowanie kupiliby dany produkt zapamiętali z opisu aż 75 proc. istotnych informacji.
Z badania wynika, że niewspomagana zapamiętywalność cech produktu oscyluje dla obu w okolicach 48-51 proc., natomiast wspomagana jest na poziomie 63-64 proc.
Zaledwie 13 proc. respondentów czytających opisy zawierające pogrubienia i wypunktowania nie zapamiętało żadnej cechy danego produktu, podczas, gdy przy opisie „kwiecistym”, pisanym ciągłym tekstem wskaźnik ten to już 21 proc. - Zapamiętywalność informacji o produkcie nie tylko stymuluje sprzedaż, jest to też ważne narzędzie w budowaniu spójnego i wyrazistego wizerunku marki, a to z kolei buduje lojalność – podkreśla Wojciech Mocarski.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA