fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

O wznowieniu działalności dowiaduje się ZUS

Fotorzepa, Seweryn Sołtys
Z powodów finansowych zawiesiłam prowadzenie własnego biznesu. Teraz sytuacja się poprawiła. Dostałam nowe zlecenia, dlatego chcę jak najszybciej dokonać odwieszenia prowadzenia działalności. Czy muszę o tym w jakiś szczególny sposób zawiadomić Zakład Ubezpieczeń czy wystarczy, że urząd gminy się o tym dowie?
[b]Tak[/b] O wznowieniu wykonywania zawieszonej działalności gospodarczej czytelniczka nie musi osobno powiadamiać ZUS. Wystarczy, że poinformuje organ ewidencyjny.Ten z kolei przekaże kopię zawiadomienia do ZUS. Zgłoszenie przedsiębiorcy powinno zawierać jego oznaczenie oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki posiada. Powinno także podawać oznaczenie miejsca zamieszkania i adres przedsiębiorcy, a także samą informację, że działalność jest wznawiana.Warto wiedzieć, że takie zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej jest zwolnione z opłat. ZUS po otrzymaniu od urzędu gminy stosownych druków informujących o wznowieniu działalności odrębnym pismem zawiadamia płatnika składek o sporządzonych dokumentach zgłoszeniowych, które są niezbędne dla kontynuacji wykonywania działalności gospodarczej. Po wznowieniu płatnik będzie musiał złożyć dokumenty zgłoszeniowe za wyrejestrowane osoby, które podlegają zgłoszeni...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA