O zwolnieniu trzeba poinformować ZUS

Rozwiązaliśmy umowę o pracę za wypowiedzeniem. Czy takiego odchodzącego z firmy trzeba wyrejestrować z ubezpieczeń w określonym czasie?
[b]Tak. [/b] Płatnik składek wyrejestrowuje daną osobę, gdy wygasł tytuł do ubezpieczeń, czyli pracownika – z dniem ustania stosunku pracy. Jeśli np. umowa o pracę uległa rozwiązaniu z końcem lipca bieżącego roku, pracodawca jest zobowiązany wyrejestrować zatrudnionego z ubezpieczeń od 1 sierpnia. Ma na to siedem dni liczone od momentu wygaśnięcia tytułu do ubezpieczenia. Wyrejestrowania pracownika należy dokonać na specjalnym druku. Jest to formularz ZUS ZWUA.[i]Podstawa prawna:– [link=http://]ustawa z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 11, poz. 74 ze zm.)[/link][/i]
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL