fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Koszulka z logo firmy to reklama, jest więc kosztem

Gadżety opatrzone znakiem firmy, które rozdajemy kontrahentom, można traktować jako reklamę, jeśli są niewielkiej wartości
Fotorzepa, BS Bartek Sadowski
Rozdawanie gadżetów z logo firmy, np. koszulek na miejskim festynie, można uznać za działania o charakterze reklamowym. Wydatki na ich nabycie mogą więc być w całości zaliczone do kosztów podatkowych
Wydatek może być zaliczony do kosztów podatkowych, jeśli spełnione są dwa warunki: można wykazać jego związek z przychodem przedsiębiorcy i nie został wymieniony na liście wydatków niestanowiących kosztów podatkowych (art. 23 ustawy o PIT). Nabycie koszulek opatrzonych logo oraz rozdanie ich podczas miejskiego festynu jest działaniem mającym na celu promowanie firmy i jej logo, istnieje zatem jasny związek poniesionego wydatku z przychodami podatnika.Sprawdzić trzeba jednak, czy działania takie nie zostaną potraktowane jak reprezentacja. Kosztem podatkowym nie mogą być bowiem wydatki na reprezentację, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.[srodtytul]Reklama czy reprezentacja [/srodtytul]Przepisy podatkowe nie definiują pojęć „reprezentacja” i „reklama”. Należy więc sięgnąć do definicji słownikowej. Zgodnie z nią reprezentacja to „okazałość, wystawność w czyimś sposobie życia, związana ze stanowis...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA