fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubezpieczenia

PZU rozwija zdrowie

Płocka Pracownia Rezonansu Magnetycznego Rezo-Medica weszła w skład Grupy PZU – jej zdrowotnej spółki.
Ubezpieczyciel zakupił większościowe udziały w ośrodku poprzez spółkę CM Medica – tym samym zostanie jego inwestorem strategicznym.
– Jak poinformowała spółka, to kolejna transakcja wzmacniająca biznes zdrowotny PZU.
W jej ocenie zakup Rezo-Medica pozwoli na rozwój kompleksowości oferty ambulatoryjnej PZU na terenie Płocka, a zarazem na rozwój oferty zdrowotnej dla jednego z kluczowych klientów ubezpieczyciela – PKN ORLEN. Przypomnijmy że wcześniej Grupa odkupiła od Orlenu przychodnię przyzakładową - ORLEN Medica. - W dłuższej perspektywie przełoży się to natomiast na wzrost wartości biznesu zdrowotnego PZU w Płocku, głównie dzięki zyskaniu dodatkowego potencjału w kierowaniu ruchem pacjentów – donosi komunikat spółki. - Zaangażowanie w Rezo-Medica jest kolejną transakcją związaną z obszarem zdrowotnym w PZU. W zeszłym roku Grupa PZU została strategicznym inwestorem w PROF-MED.
Postawienie na rozwój spółki zdrowotnej w PZU to element najnowszej strategii Grupy. Od dłuższego czasu skupuje ona od spółek skarbu państwa niewielkie sieci przychodni przyzakładowych i jak zapewnia - chce przeznaczyć na ten cel 150-200 mln zł. Docelowo ma powstać sieć 400-550 przychodni.
Poza wymienionymi placówkami, PZU przejęła od Przedsiębiorstwa Świadczeń Zdrowotnych i Promocji zdrowia sieć Elvita – Jaworzno III, a od Grupy Tauron Proelmed. Andrzej Klesyk, prezes PZU przyznał, że przez przypadek jego firma stała się także właścicielem Sanatorium Uzdrowiskowego „Krystynka" i Elektron. Zapewnił też, że to nie koniec akwizycji, ale o szczegółach jeszcze rozmawiać nie chciał.
– Przyglądamy się rynkowi, sprawdzamy, co jest do kupienia, ale szczegóły dotyczące rozwoju naszej medycznej spółki ogłosimy dopiero jesienią, podczas prezentacji strategii 2020 – wyjaśnił.
Zdradził jednak, że myśląc o budowie kompleksowej, ogólnopolskiej sieci medycznej, chce, aby znalazły się w niej nie tylko przychodnie, ale też szpitale i specjalistyczne placówki. Prezes nie chciał powiedzieć, jakie ma plany w stosunku do sanatoriów, czy może wzorem innych ubezpieczycieli ma ambicje stworzenia własnego centrum rehabilitacyjnego. Jedno jest pewne – pojedyncze przychodnie raczej nie leżą w centrum zainteresowania PZU, bo jak zażartował prezes – nad inwestycja wartą mniej niż 15 mln zł nie pochyla się.
Jakie kolejne przychodnie znajdą się w orbicie wpływów PZU? Nieoficjalnie mówi się o placówkach KGHM, ale także innych przychodni należących jeszcze do państwowych spółek, tym bardziej, że minister skarbu zachęca je do pozbywania się majątku, który nie jest podstawową działalnością firmy.
Raczej nie ma szans na przejęcie dużych prywatnych sieci typu LuxMed, Medicover, czy Enel Med, które w ostatnim czasie same uczestniczyły w konsolidacji rynku. Ten pierwszy w ostatnim czasie objął kontrolę nad toruńskim Tomografem, a następnie nad spółką Sport Medika, znaną z warszawskiego szpitalu ortopedycznego Carolina Medical Center. Poza tym mają stabilną sytuację ze względu na sprzedawane przez siebie abonamenty medyczne tak prywatnym klientom, jak i firmom. Prowadzą one nie tylko gabinety, ale mają też pracownie diagnostyczne, placówki opieki ambulatoryjnej, szpitale. Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR, firmy medyczne rozwinęły ostatnio także działalność ubezpieczeniową, wprowadzając ofertę polis zdrowotnych. W ocenie ekspertów firmy na polskim rynku prywatnej opieki medycznej w najbliższych latach nadal jednak będą dominowały usługi abonamentowe. Rozwojowi tego sektora sprzyja brak mocnych perspektyw dla segmentu ubezpieczeń zdrowotnych. Sytuacja może zmienić się dopiero po wprowadzeniu zmian legislacyjnych, które wzmocniłyby pozycję dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych w systemie opieki zdrowotnej, ale w opinii PMR, takie zmiany nie zostaną wprowadzone do polskiego prawa w perspektywie co najmniej najbliższych 2-3 lat.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA