Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie obędzie się bez wydatków

Badania i rozwój to temat tak modny, że większość firm wpisuje go w swoją strategię. Jednak na to, aby pójść krok dalej niż pisanie, wpada już stosunkowo niewiele z nich.

Publikacja: 01.09.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

A nikt tego za przedsiębiorców nie zrobi, bo na nasze państwo nie ma co liczyć.

Kraje skandynawskie, a zwłaszcza Finlandia, wiele lat temu podjęły odważne wówczas decyzje o próbie przekształcenia struktury gospodarki właśnie w kierunku innowacji i nowych technologii. Udało im się, ale w Polsce ten model nie będzie możliwy do powtórzenia. Nasze państwo nie ma środków na wspieranie tak wielu nowych projektów, a także pomysłu, jak to można efektywnie robić. Kolejne strategie rozwojowe sprowadzają się do dyskusji o rozdawaniu darmowych laptopów w szkołach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama