Reklama

Nie obędzie się bez wydatków

Badania i rozwój to temat tak modny, że większość firm wpisuje go w swoją strategię. Jednak na to, aby pójść krok dalej niż pisanie, wpada już stosunkowo niewiele z nich.

Publikacja: 01.09.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

A nikt tego za przedsiębiorców nie zrobi, bo na nasze państwo nie ma co liczyć.

Kraje skandynawskie, a zwłaszcza Finlandia, wiele lat temu podjęły odważne wówczas decyzje o próbie przekształcenia struktury gospodarki właśnie w kierunku innowacji i nowych technologii. Udało im się, ale w Polsce ten model nie będzie możliwy do powtórzenia. Nasze państwo nie ma środków na wspieranie tak wielu nowych projektów, a także pomysłu, jak to można efektywnie robić. Kolejne strategie rozwojowe sprowadzają się do dyskusji o rozdawaniu darmowych laptopów w szkołach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Nowy gatunek poznawczy. Zaufanie w epoce agentów AI
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Krócej znaczy drożej. Pilotaż skróconego czasu pracy to ukryta podwyżka w urzędach
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Niepewność, która uderza w nas wszystkich
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Budżetowa hulaj dusza, ale piekło jest
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama