Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie obędzie się bez wydatków

Badania i rozwój to temat tak modny, że większość firm wpisuje go w swoją strategię. Jednak na to, aby pójść krok dalej niż pisanie, wpada już stosunkowo niewiele z nich.

Publikacja: 01.09.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

A nikt tego za przedsiębiorców nie zrobi, bo na nasze państwo nie ma co liczyć.

Kraje skandynawskie, a zwłaszcza Finlandia, wiele lat temu podjęły odważne wówczas decyzje o próbie przekształcenia struktury gospodarki właśnie w kierunku innowacji i nowych technologii. Udało im się, ale w Polsce ten model nie będzie możliwy do powtórzenia. Nasze państwo nie ma środków na wspieranie tak wielu nowych projektów, a także pomysłu, jak to można efektywnie robić. Kolejne strategie rozwojowe sprowadzają się do dyskusji o rozdawaniu darmowych laptopów w szkołach.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Sowiecki słoń w sercu Warszawy
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Opinie Ekonomiczne
Tajwan puka do drzwi Interpolu
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama