Reklama
Rozwiń
Reklama

Potężne koszty społeczne kopalni Turów

Ograniczenie wykorzystania kompleksu energetycznego Turów, bazującego na węglu brunatnym, pomogłoby Unii Europejskiej wypełnić jej klimatyczne zobowiązania – przekonują naukowcy.

Aktualizacja: 30.10.2020 06:16 Publikacja: 29.10.2020 21:00

Kompleks Turów to ważny element polskiego systemu elektroenergetycznego, wytwarza ok. 5 proc. krajow

Kompleks Turów to ważny element polskiego systemu elektroenergetycznego, wytwarza ok. 5 proc. krajowej energii

Foto: shutterstock

Rozbudowa kopalni węgla brunatnego i wydłużenie do roku 2044 funkcjonowania elektrowni Turów może przyczynić się do społecznych strat na całym świecie w wyniku zmiany klimatu na poziomie od 41,25 do 55,66 mld dolarów – wyliczyli Zbigniew Karaczun, profesor w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i Andrzej Kassenberg z Instytutu na rzecz Ekorozwoju. W swoich kalkulacjach wzięli pod uwagę m.in. prognozowane emisje CO2 z należącego do Polskiej Grupy Energetycznej kompleksu Turów i szacunki kosztów społecznych emisji gazów cieplarnianych wykonane przez Uniwersytet Stanforda.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Spór o przepisy antynikotynowe na szczycie WHO w Genewie
Biznes
Superman #1 z pierwszego nakładu DC najdroższym komiksem w historii
Biznes
Autoportret Fridy Kahlo sprzedany za 55 mln dolarów. To rekord dla dzieła stworzonego przez kobietę
Biznes
Plan USA dla Ukrainy, AI uderza w copywriterów i impas na COP30
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Wojna Putina zatapia stocznie Rosji. Nie płacą i zwalniają
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama