Gość przypomniał, że kiedy Alstom przejmował Konstal 20 lat temu, było to przedsiębiorstwo, które produkowało tramwaje według przestarzałej technologii, bez jasnej wizji na przyszłość.
- Pokazaliśmy załodze, że poza Polską istnieją też inne rynki i trzeba zderzyć się z bardziej zaawansowaną konkurencją – mówił Kuzaj.
- Lata ewolucji doprowadziły nas do punktu, gdzie Alstom stał się centrum kompetencyjnym jeśli chodzi o budowę metra, światowym centrum – dodał.
Wyjaśnił, że w wielu przetargach nie startowali w Polsce w poprzedniej perspektywie unijnej, bo były to przetargi gwałtownie ogłaszane z rozpaczliwie krótkimi okresami dostawy. - Ponieważ chcemy uchodzić za firmę jakościową nie mogliśmy się zgodzić na to, żeby produkt, którego cykl produkcji trwa 2 lata dostarczać w 12 miesięcy – tłumaczył.