fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Budowa dróg mocno zwolniła

Fotorzepa, Maciej Kaczanowski
W 2015 roku drogi ekspresowe i autostrady wydłużyły się zaledwie o 60 km. W przyszłym roku dojdzie niewiele więcej – ok. 104 km.

Z dużym opóźnieniem ruszy budowa południowej obwodnicy Warszawy (POW). Dopiero w końcu ubiegłego tygodnia warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisał umowy z wykonawcami. Chociaż jeszcze w styczniu GDDKiA podawała, że trasa będzie gotowa w połowie 2019 r., teraz mocno przesuwa termin. – Na czas realizacji zadania wykonawcy mają 41 miesięcy bez okresów zimowych. To oznacza, że umowny termin zakończenia inwestycji przypadnie na sierpień 2020 roku – poinformował Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

To jedna z kluczowych inwestycji na Mazowszu, w dodatku mocno skomplikowana. Dwunawowy tunel pod Ursynowem poprowadzony pod linią metra będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Do tego dojdzie nowy most przez Wisłę oraz estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Przeszło 18 kilometrów nowej trasy pobiegnie od węzła Puławska do węzła Lubelska. Ten drugi połączy drogę ekspresową S2 ze wschodnią obwodnicą Warszawy, czyli ekspresówką S17...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA