Jak podała Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad, do przetargu mającego wyłonić przyszłych wykonawców zgłosiło się aż 19 przedsiębiorstw i konsorcjów. Są wśród nich zarówno firmy polskie jak i wielkie koncerny budowlane z zagranicy.

Inwestycja obejmująca budowę trasy pomiędzy węzłem „Lubelska" w obrębie Warszawy a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego została podzielona na dwa fragmenty. Taki zabieg zmniejsza ryzyko wyhamowania całości przedsięwzięcia, gdyby wykonawca miał kłopoty finansowe. W razie ewentualnej wpadki problemy dotkną tylko część budowanej trasy.

Pierwszy fragment obejmuje budowę trasy od węzła „Lubelska" (bez węzła) do węzła „Konik" (wraz z węzłem) o długości około 5,6 kilometra. Druga budowa obejmie odcinek zaczynający się od węzła „Konik" (już bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego o długości około 9 kilometrów. W sumie zaplanowano budowę 14,6 km autostrady z dwiema jezdniami po 2 pasy ruchu, z rezerwą pod budowę w przyszłości jeszcze jednego, trzeciego pasa ruchu w każdą stronę. Wykonawcy zbudują także Miejsca Obsługi Podróżnych oraz Obwód Utrzymania Autostrady.

Złożone w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu będą teraz oceniane pod kątem doświadczenia i potencjału kadrowego wykonawców, a także ich zdolności ekonomicznej oraz finansowej. Do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert zostaną zaproszeni ci wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację złożonych wniosków. Chętni do realizacji inwestycji będą mogli złożyć ofertę, gdzie kryterium oceny będzie nie tylko cena ale również termin realizacji jak i okres gwarancji.