Bliżej do budowy ekspresówki S19 na Lubelszczyźnie

22 firmy i konsorcja chcą budować 33-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S19 pomiędzy końcem obwodnicy Kraśnika a granicą z województwem podkarpackim.

Aktualizacja: 07.11.2016 16:06 Publikacja: 07.11.2016 14:24

Bliżej do budowy ekspresówki S19 na Lubelszczyźnie

Foto: materiały prasowe

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uruchomiła drugi etap przetargu, w którym zbierze oferty z cenami. Wybór wykonawców – trzy firmy, po jeden na każdy z odcinków - zaplanowano na przyszły rok. Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj, co oznacza że wyłonione w przetargu firmy samodzielnie przygotowują projekt, a następnie prowadzą prace budowlane. Odcinek ma być oddany do ruchu w 2021 roku. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19. Natomiast na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, pobiegnie w korytarzu obecnej drogi.

Przetarg podzielono na trzy części: o fragment od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ o długości 18 kilometrów ubiega się 18 firm. Taka sama liczba chce budować 7-kilometrową obwodnicę Janowa Lubelskiego, a także odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie o długości 8 kilometrów. Jak podaje GDDKiA, znaczna część startujących w postępowaniu wykonawców zainteresowana jest wszystkimi odcinkami trasy, a niektóre jedną lub dwoma. Oprócz wykonania dokumentacji, zadaniem wybranych firm będzie uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Przy ocenie ofert cenowych liczyć się będzie skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat. Wage poszczególnych elementów oceny ustawiono następująco:

5 proc. – czas realizacji,

5 proc. – długość gwarancji,

90 proc. - cena.

Kolejny przetarg na realizację drogi ekspresowej S19 uruchomiony zostanie na przełomie roku. Będzie to odcinek od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego do Niska. Podzielono go na trzy fragmenty: Lasy Janowskie - Zdziary o dł. ok. 9,3 km; Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km oraz Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. ok. 6 km. Umowy z wykonawcami zostaną podpisane w drugiej połowie przyszłego roku. Inwestycja ma być zrealizowana w 2021 roku.

Obecnie na Podkarpaciu budowane są dwa odcinki S19 - Sokołów Małopolski - Stobierna oraz Świlcza - Rzeszów Południe. Po ich zakończeniu w połowie 2017 roku droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała długość ponad 31 km.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uruchomiła drugi etap przetargu, w którym zbierze oferty z cenami. Wybór wykonawców – trzy firmy, po jeden na każdy z odcinków - zaplanowano na przyszły rok. Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj, co oznacza że wyłonione w przetargu firmy samodzielnie przygotowują projekt, a następnie prowadzą prace budowlane. Odcinek ma być oddany do ruchu w 2021 roku. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19. Natomiast na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, pobiegnie w korytarzu obecnej drogi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego