Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uruchomiła drugi etap przetargu, w którym zbierze oferty z cenami. Wybór wykonawców – trzy firmy, po jeden na każdy z odcinków - zaplanowano na przyszły rok. Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj, co oznacza że wyłonione w przetargu firmy samodzielnie przygotowują projekt, a następnie prowadzą prace budowlane. Odcinek ma być oddany do ruchu w 2021 roku. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19. Natomiast na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, pobiegnie w korytarzu obecnej drogi.
Przetarg podzielono na trzy części: o fragment od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ o długości 18 kilometrów ubiega się 18 firm. Taka sama liczba chce budować 7-kilometrową obwodnicę Janowa Lubelskiego, a także odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie o długości 8 kilometrów. Jak podaje GDDKiA, znaczna część startujących w postępowaniu wykonawców zainteresowana jest wszystkimi odcinkami trasy, a niektóre jedną lub dwoma. Oprócz wykonania dokumentacji, zadaniem wybranych firm będzie uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Przy ocenie ofert cenowych liczyć się będzie skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat. Wage poszczególnych elementów oceny ustawiono następująco:
5 proc. – czas realizacji,
5 proc. – długość gwarancji,