Reklama

Strajk Kobiet szykuje się do kolejnej bitwy

Statystyki zasięgów #StrajkKobiet pokazują, że za budowanie tożsamości politycznej radykalne aktywistki mogą zapłacić utratą masowego poparcia.

Aktualizacja: 17.11.2020 06:19 Publikacja: 16.11.2020 19:21

Zaplanowane są kolejne duże protesty Strajku Kobiet

Zaplanowane są kolejne duże protesty Strajku Kobiet

Foto: AFP

Według analiz „Polityki w Sieci" temat #StrajkKobiet „praktycznie przestał istnieć w social mediach". PS odnotowuje spadek zasięgów interakcji o 97 proc. I wskazuje trzy główne momenty i przyczyny spadków: eskalacja żądań (spadek 30 proc.), brak pomysłu na formę protestów (przypadek KOD) i bardzo duży spadek zainteresowania w momencie powołania rady konsultacyjnej, do której weszli m.in. byli politycy i osoby związane z Platformą Obywatelską.

Taka interpretacja zasięgów nie uwzględnia jednak jednego elementu: to może być także naturalna dynamika protestów, które – nagłaśniane w mediach społecznościowych – przyjęły ich tempo i sposób istnienia w społeczeństwie, szczególnie wśród najmłodszych odbiorców. Protesty integrowały pokoleniowo, ale samo uczestnictwo podobne było raczej do naciśnięcia na Facebooku znaczka „lubię to" i wypełnienia w ten sposób powinności uczestnika/uczestniczki wydarzeń.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kraj
Fuzja trzech partii. Czy warszawska Platforma skonsumuje swoje przystawki?
Kraj
Po co muzeum getta francuski pejzaż? Spór o wylicytowany obraz
Kraj
Siedem zdublowanych połączeń z lotniska w Modlinie. Wrócą bilety lotnicze za złotówkę?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kraj
Z Okęcia do 131 miast. Rusza nowy sezon na lotniskach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama