Reklama

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Na kontraktach reklamowych zarabiają więcej niż wzięci celebryci. Mają miliony subskrybentów w mediach społecznościowych, a o podobnej karierze marzy niemal połowa polskich nastolatków. O tym, jak rozumieć internetowy świat młodzieży i dlaczego warto za nim nadążać w rozmowie z Michałem Płocińskim mówi dr Justyna Pokojska, socjolożka, specjalistka od socjologii cyfrowej, Digital Economy Lab UW.

Aktualizacja: 06.05.2021 12:31 Publikacja: 06.05.2021 12:25

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Foto: Adobe Stock

Świat współczesnej młodzieży zmienia się szybciej niż obecnych trzydziesto-, czterdziestolatków, mody nie mijały w ciągu miesięcy, a swobodnie ewoluowały. – Mimo że pewne mody i poszukiwanie wspólnego języka są uniwersalne, to jakość i sposób, w jaki one są teraz realizowane dzięki nowym technologiom, jest nie do pojęcia dla osób, które były wychowane przed pokoleniem „digital natives” – tłumaczy dr Pokojska. Nowi influencerzy i popularne w mediach społecznościowych kanały są w stanie bardzo szybko zdobyć popularność i głębokie zaangażowanie fanów, ale nie trwa ono długo. – To tempo zmian, jak szybko się wrasta i wyrasta w kolejny kanał na YouTube, jest tak wielkie, że nie jesteśmy tego w stanie ogarnąć – mówi gościni podcastu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
bezpieczeństwo
Jak reagować na alerty i sygnały alarmowe? Oto instrukcje MSWiA
Społeczeństwo
Anna Bernhardt: Teraz jest bardzo ważne, żebyśmy wzorem Jerzego Giedroycia stali murem za Ukrainą
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Czy można odebrać dziecko za niepełnosprawność?
Społeczeństwo
Starzyński od lat tonie w odchodach. Historia zaniedbań
Reklama
Reklama