Reklama

Sondaż „Rzeczpospolitej”: Smog Polakom nie straszny

Nawet potężny smog raczej nie zmienia codziennej rutyny Polaków. Mniej niż co trzeci unika w takie dni wychodzenia z domu, a jedynie po kilka procent ankietowanych zakłada maseczki czy porzuca samochód na rzecz komunikacji publicznej – pokazał sondaż SW Research dla „Rzeczpospolitej”.

Aktualizacja: 10.02.2017 13:53 Publikacja: 10.02.2017 12:06

Sondaż „Rzeczpospolitej”: Smog Polakom nie straszny

Foto: materiały prasowe policji

Prawie połowa badanych (47 proc.) nie zmienia swoich zachowań nawet wobec bardzo wysokiego poziomu zanieczyszczenia powietrza (na przykład w taki dzień jak dziś – stężenie PM10 o kilkaset procent przekracza dopuszczalne normy). Spośród działań, jakie podejmują badani, najczęstsze (prawie 30 proc.) jest niewychodzenie z domu. 7 proc. przesiada się z samochodu do komunikacji publicznej, a 5 proc. decyduje się na noszenie maseczki lub powstrzymuje się od palenia w kominku.

- Kobiety częściej starają się nie wychodzić z domu w czasie doniesień o smogu (33 proc. vs. 25 proc. mężczyzn). Mężczyźni częściej nie zmieniają swojej rutyny w takim dniu (50 proc. vs. 44 proc. kobiet) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research. Zmian nie wprowadzają też najczęściej osoby powyżej 50. roku życia (52 proc.), o dochodzie od 2001 do 3000 zł (53 proc.) oraz ankietowani z miast do 20 tys. mieszkańców oraz z miast od 100 do 199 tys. mieszkańców (po 51 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Społeczeństwo
Sześć nowych miast w Polsce, aż trzy na Mazowszu
Społeczeństwo
Nieściągalne 800+ od cudzoziemców
Społeczeństwo
Polak wcale nie był w kosmosie? Dowodem musztarda z Biedronki
Społeczeństwo
Rząd poprawi flagę, orła i hymn. Ruszają prace w ministerstwie
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Społeczeństwo
Prof. Tomasz Szarota: Postać Jana Karskiego może pomóc w porozumieniu Polaków
Reklama
Reklama