Reklama

Sygnalizowanie: Whistleblowing na oszustwa i nieprawidłowości w firmach

Jak skutecznie wykrywać oszustwa i nieprawidłowości w firmach.

Aktualizacja: 11.03.2017 23:09 Publikacja: 11.03.2017 13:12

Sygnalizowanie: Whistleblowing na oszustwa i nieprawidłowości w firmach

Foto: 123RF

Whistleblowing to narzędzie umożliwiające skuteczne wykrywanie oszustw i nieprawidłowości w firmach, często określane jako etyczne sygnalizowanie. Pojęcie to obejmuje ujawnienie działań, które są niemoralne, naganne i zakazane oraz które zostały dokonane w miejscu pracy sygnalisty.

Whistleblower to właśnie sygnalista, który, działając w dobrej wierze, informuje o nieprawidłowościach godzących w interes pracodawcy. To najczęściej pracownicy stanowią najbardziej kompetentne źródło informacji o nadużyciach w firmach. Ujawniają je, mimo że narażają się na duże ryzyko, takie jak zwolnienie z pracy lub groźby.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Adam Wacławczyk: Zawiedzione nadzieje
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Niegodziwość rządu, czyli kto straci „ulgę” mieszkaniową
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Czy dla rządu wszyscy przedsiębiorcy to złodzieje?
Opinie Prawne
Michał Urbańczyk: Moja śmierć jest lepsza niż twoja. Zabójstwo Charliego Kirka a wolność słowa
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Potrzebujemy apolitycznego Trybunału Stanu
Reklama
Reklama