Reklama
Rozwiń

Sygnalizowanie: Whistleblowing na oszustwa i nieprawidłowości w firmach

Jak skutecznie wykrywać oszustwa i nieprawidłowości w firmach.

Aktualizacja: 11.03.2017 23:09 Publikacja: 11.03.2017 13:12

Sygnalizowanie: Whistleblowing na oszustwa i nieprawidłowości w firmach

Foto: 123RF

Whistleblowing to narzędzie umożliwiające skuteczne wykrywanie oszustw i nieprawidłowości w firmach, często określane jako etyczne sygnalizowanie. Pojęcie to obejmuje ujawnienie działań, które są niemoralne, naganne i zakazane oraz które zostały dokonane w miejscu pracy sygnalisty.

Whistleblower to właśnie sygnalista, który, działając w dobrej wierze, informuje o nieprawidłowościach godzących w interes pracodawcy. To najczęściej pracownicy stanowią najbardziej kompetentne źródło informacji o nadużyciach w firmach. Ujawniają je, mimo że narażają się na duże ryzyko, takie jak zwolnienie z pracy lub groźby.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama