Reklama

Sygnalizowanie: Whistleblowing na oszustwa i nieprawidłowości w firmach

Jak skutecznie wykrywać oszustwa i nieprawidłowości w firmach.

Aktualizacja: 11.03.2017 23:09 Publikacja: 11.03.2017 13:12

Sygnalizowanie: Whistleblowing na oszustwa i nieprawidłowości w firmach

Foto: 123RF

Whistleblowing to narzędzie umożliwiające skuteczne wykrywanie oszustw i nieprawidłowości w firmach, często określane jako etyczne sygnalizowanie. Pojęcie to obejmuje ujawnienie działań, które są niemoralne, naganne i zakazane oraz które zostały dokonane w miejscu pracy sygnalisty.

Whistleblower to właśnie sygnalista, który, działając w dobrej wierze, informuje o nieprawidłowościach godzących w interes pracodawcy. To najczęściej pracownicy stanowią najbardziej kompetentne źródło informacji o nadużyciach w firmach. Ujawniają je, mimo że narażają się na duże ryzyko, takie jak zwolnienie z pracy lub groźby.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Sceny w Sądzie Najwyższym, czyli zabawa w kotka i myszkę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wybiórcze prawo do wiedzy o sędziach
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Likwidacja uzasadnień wyroków to zagrożenie dla autorytetu sądów
Opinie Prawne
Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Cztery wizje trzeźwości
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama