Pani firma uruchomiła wirtualną przychodnię, która ma wspomóc walkę z koronawirusem. Jak ona działa?
To przychodnia telemedyczna, która powstała, żeby wesprzeć pacjentów i system ochrony zdrowia w Polsce w trakcie pandemii koronawirusa. Dimedic.pl to ogromny projekt społeczny, który jest naszym wkładem w walkę z pandemią. Lekarze dzięki konsultacjom online są w stanie pomóc dużej liczbie pacjentów, których niepokoją objawy związane z chorobą Covid-19, ale także pomagają tym pacjentom, którzy mają objawy alergii czy anginy. Obecnie nawet zwykły katar może być niebezpieczny, dlatego tak ważna jest szybka diagnoza i dostęp do konsultacji online.
Dzień, w którym ogłoszono w Polsce izolację, zmienił życie każdego z nas. Zdaliśmy sobie sprawę, że koronawirus może dotknąć nie tylko nas, ale naszych bliskich, których kochamy. Postanowiliśmy działać, wykorzystać wiedzę, doświadczenie i kompetencje, które mamy, żeby stworzyć projekt, który może pomagać pacjentom, lekarzom i polskiemu systemowi ochrony zdrowia. Chcemy być jego uzupełnieniem.
Kto jest zaangażowany w ten projekt?
To zespół Dimedic.pl i zaproszonych ekspertów – łącznie ponad 40 osób. Są to eksperci z dziedziny medycyny, technologii, komunikacji i marketingu. Od zera stworzyliśmy projekt przychodni telemedycznej. Konsultacje z lekarzem odbywają się online, a nasi specjaliści wykorzystują formularze, które są zdigitalizowaną formą wywiadu medycznego. Mimo że jest online, to przychodnia działa bardzo podobnie jak te stacjonarne. Lekarz przeprowadza wywiad z pacjentem, pyta o niepokojące objawy. Na tej podstawie stawia wstępną diagnozę. W zależności od samopoczucia pacjenta i postawionej wstępnej diagnozy podejmowane są dalsze działania.