Francuski biznesmen wymyślił nowe wino. Jest przyjemnie niebieskie

Rene Le Bail, francuski biznesmen postanowił "podkręcić" francuski rynek alkoholi. Wymyślił więc nowy wariant kolorystyczny wina - niebieski, niemal turkusowy.

Aktualizacja: 02.08.2018 14:01 Publikacja: 02.08.2018 13:11

Francuski biznesmen wymyślił nowe wino. Jest przyjemnie niebieskie

Foto: Bloomberg

Na razie Vindigo - wino w nowym odcieniu podbija Instagrama.

facebook.com/vindigovinbleu

Producent zapewnia, że niemal turkusowa barwa wina jest całkowicie naturalna i powstaje dzięki miąższowi czerwonych skórek winogron, które zawierają antocyjany.

Trunek powstaje na południu Hiszpanii w Andaluzji, ale sprzedawany jest tylko we Francji - informuje brytyjski "The Telegraph". Wino powstaje wyłącznie z winogron chardonnay, które jest filtrowane poprzez warstwę skórek czerwonych winogron. Właśnie ten zabieg nadaje mu turkusowy kolor.

Vindigo zawiera 11 proc. alkoholu, ma owocowy smak, z wiśniowymi aromatami i nutami jeżyny oraz marakui i kosztuje od 12 do 18 euro. Na razie można go kopic jedynie w miejscowości Sete na południu Francji. Jak na razie zamówiono zaledwie 35 tys. butelek turkusowego wina. Jeśli zostaną sprzedane, to w przyszłym roku produkcja ma być większa.

Le Bail twierdzi, że ma już zamówienia z Wielkiej Brytanii, Chin, Indonezji, Włoch oraz Belgii.

To nie pierwsza próba wprowadzenia niebieskiego wina na francuski rynek. Dwa lata temu hiszpański startup Gik usiłował rozpocząć sprzedaż niebieskiego wina. Jednak butelki z trunkiem były niezgodne z francuskimi przepisami. Butelki zostały oznaczone tylko w języku angielskim i nie na pisano na etykietach, jaki wino ma kolor. Po zaledwie trzech dniach wino zupełnie zniknęło z supermarketów.

Na razie Vindigo - wino w nowym odcieniu podbija Instagrama.

facebook.com/vindigovinbleu

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”