Starbucks prognozuje 47-procentowy spadek zysków w drugim kwartale tego, co będzie miało poważny wpływ na całą tegoroczną prognozę finansową spółki. Przychody w Chinach, niezwykle ważnym dla firmy rynku, były o około 400 mln dol. niższe w porównaniu z prognozami. To pokazuje niemal 50 proc. spadek sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku - informuje Reuters.

Wraz z cofaniem się pandemii Starbucks otwiera lokale i stara się przyciągnąć chińskich klientów nowym menu oraz napojami.

Sieć zapowiedziała, że w nowym menu znajdą się zamienniki mięsa wołowego produkowane przez Beyond Meat oraz wieprzowego produkowanego przez Omnipork. W menu napojów znajdą się natomiast napoje z dodatkiem mleka owsianego, produkowanego przez szwedzką firmę Oatly.

Klienci Starbucksa będą mogli zamawiać m.in. wegetariańskie lasagne, azjatyckie sałatki z roślinną wieprzowiną oraz matcha latte z mlekiem owsianym.