Burger King reklamuje Whoppera niebieską pleśnią

Amerykańska sieć fast food Burger Kinga postanowiła zareklamować swoje kanapki w dość niecodzienny sposób. Pochwaliła się, że jej Whoppery pleśnieją.

Aktualizacja: 19.02.2020 19:11 Publikacja: 19.02.2020 17:00

Burger King reklamuje Whoppera niebieską pleśnią

Foto: Burger King

Koncern wypuścił reklamę na, której pokazuje jak dzień po dniu pleśnieje Whopper. Kanapka była sfilmowana przez 34 dni. I na koniec jest niemal cała pokryta zielono-niebieską pleśnią. Według amerykańskiego koncernu to dowód na to, że jest całkowicie naturalna, bez dodatków konserwantów. Filmik trwa 45 sekund, a w tle słychać popularny szlagier Diny Washington z 1959 roku "What a Difference A Day Makes" (Jaką różnicę robi jeden dzień).

"The beauty of no artificial preservatives" (Piękno braku sztucznych konserwantów) - przekonuje Burger King.

Czytaj także: Burger King wprowadza odwrócone burgery na cześć „Stranger Things” Netfliksa

Koncern zapewnia, że od lat "ciężko pracuje" nad tym, by z kanapek serwowanych w swoich lokalach usunąć wszystkie nienaturalne konserwanty, barwniki spożywcze i sztuczne aromaty.

Według Christophera Finazzo, amerykańscy konsumenci już od kilku lat testują kanapki bez konserwantów i sztucznych dodatków, nie wiedza co o tym. Sieć stopniowo je wycofywała. Do końca 2020 roku we wszystkich ponad 400 restauracjach w USA będą podawane tylko całkowicie naturalne kanapki - informuje telewizja CNN.

Kilka lat temu furorę w internecie robiły eksperymenty na kanapkach z konkurencyjnej sieci - McDonald's, które nawet po latach nie pleśniały. W 2009 roku na Islandii zamknięto w specjalnym pojemniku cheeseburgera. Właśnie po to, by sprawdzić czy spleśnieje. Po 10 latach jego wygląd w zasadzie się nie zmienił. Gablota stoi obecnie w hostelu Snotra House w Rejkiawiku jako atrakcja turystyczna.

W 2010 roku fotografka Sally Davies kupiła zestaw Happy Meal i codziennie przez 6 miesięcy robiła mu zdjęcia. Twierdzi, że nie było widać żadnych oznak zepsucia jedzenia - informuje BBC.

Koncern wypuścił reklamę na, której pokazuje jak dzień po dniu pleśnieje Whopper. Kanapka była sfilmowana przez 34 dni. I na koniec jest niemal cała pokryta zielono-niebieską pleśnią. Według amerykańskiego koncernu to dowód na to, że jest całkowicie naturalna, bez dodatków konserwantów. Filmik trwa 45 sekund, a w tle słychać popularny szlagier Diny Washington z 1959 roku "What a Difference A Day Makes" (Jaką różnicę robi jeden dzień).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”