Big Mac ma się zmienić. Pierwszy raz od 50 lat

McDonald's postanowił "zmodernizować" swojego najbardziej znanego hamburgera. Big Mac zyska nowy składnik.

Aktualizacja: 29.01.2019 17:06 Publikacja: 29.01.2019 16:57

Big Mac ma się zmienić. Pierwszy raz od 50 lat

Foto: Bloomberg

Najsłynniejszy hamburger świata wzbogaci się o dwa plastry bekonu.

Klasyczny Big Mac składa się z trzech kawałków bułki, dwóch kotletów z mielonej wołowiny, "specjalnego" i tajnego sosu, sałaty lodowej, plastra sera cheddar, a także siekanej cebuli i dwóch plastrów korniszona. Wazy 215 gram i ma 550 kalorii. Kanapkę wymyślił w 1967 roku Jim Delligatti, jeden z pierwszych franczyzobiorców McDonald's i właściciel lokalu tej marki w Pittsburgu. Big Mac kosztował wtedy 45 centów. Rok później Big Mac trafił do menu innych lokali McDonald's.

Teraz McDonald's sprzedaje rocznie około 550 mln Big Maców na całym świecie.

Unowocześnienie Big Maca nie oznacza, że klasyczna wersja zniknie z menu. Siec postanowiła nie rezygnować z najpopularniejszego klasyka w swoim menu.

O boczek wzbogacono także BigMaca Grand i Junior - większa i mniejsza wersja klasycznej kanapki.

Wzbogacony o bekon Big Mac ma być dostępny w restauracjach sieci do 19 marca 2019 roku.

Najsłynniejszy hamburger świata wzbogaci się o dwa plastry bekonu.

Klasyczny Big Mac składa się z trzech kawałków bułki, dwóch kotletów z mielonej wołowiny, "specjalnego" i tajnego sosu, sałaty lodowej, plastra sera cheddar, a także siekanej cebuli i dwóch plastrów korniszona. Wazy 215 gram i ma 550 kalorii. Kanapkę wymyślił w 1967 roku Jim Delligatti, jeden z pierwszych franczyzobiorców McDonald's i właściciel lokalu tej marki w Pittsburgu. Big Mac kosztował wtedy 45 centów. Rok później Big Mac trafił do menu innych lokali McDonald's.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”