fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Moda na maseczki czyli wygląd ponad zdrowie

Getty Images
Maseczki ochronne szybko złapały wirusa fashion i stały się modnymi gadżetami. „To przedmiot kliniczny i nie należy go komercjalizować" – grzmią krytycy.

Zdarza się, że okres traumy owocuje nieoczekiwanymi skutkami. Tak stało się z pandemią Covid-19, która pojawiła się z zaskoczenia i postawiła cywilizację w obliczu bezprecedensowego kryzysu. Jednak rozwinięty, nawet przerośnięty kapitalizm rzadko się poddaje i z każdej sytuacji potrafi wyciągnąć korzystne dla siebie rozwiązania. Tak właśnie zareagowała specyficzna branża światowego biznesu: moda. Udało jej się natychmiast zawładnąć pozornie nieistotnym, pełniącym czysto użytkową funkcję przedmiotem – maseczką. Z chirurgicznego narzędzia chroniącego przed zakażeniem szybko przeniosła się na główną scenę wydarzeń.

Władcy świata fashion, zazwyczaj mało uczuciowi, już na samym początku pandemii wykazali się humanitaryzmem. Koncern LVMH, skupiający pod swym dachem jedne z najbardziej rozpoznawalnych marek mody, m.in. Diora i Louis Vuitton, zamówił 40 milionów maseczek dla Francji, ofiarował 2,2 miliona dolarów chińskiemu Czerwonemu Krzyżowi,...

Źródło: Plus Minus
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA