Zaskoczenia skryte w talii

Starszym graczom termin „gry karciane" kojarzy się najczęściej z pokerem, tysiącem czy brydżem. Młodsi wiedzą, że określa się nim również popularne gry kolekcjonerskie, takie jak „Magic: The Gathering" czy „Pokemon Trading Card Game". To produkcje, w których rywale składają z setek dostępnych na rynku kart własne talie, a następnie rywalizują w rozgrywkach przypominających złożoną odmianę dziecięcej „wojny". Oczywiście szczęście wciąż ma w niej znaczenie, ale ważniejszy jest dobór kart oraz umiejętne wykorzystanie ich cech specjalnych.

Publikacja: 09.08.2019 17:00

Zaskoczenia skryte w talii

Foto: materiały prasowe

Przykładem takiej gry jest „Keyforge". Tu celem rywalizacji jest zdobycie trzech kluczy. Wymaga to umiejętnego zagrywania posiadanych kart. Podzielono je na domy i podczas każdej tury można aktywować tylko jeden z nich, a następnie wykorzystać powiązane z nim karty. Każda z nich ma inne możliwości, co zmusza do stosowania niekiedy złożonych taktyk i stałego dopasowywania się do przeciwnika.

Jednak „Keyforge" jest tylko do pewnego stopnia przykładem wspomnianych na wstępie gier, gdyż w Polsce ukazały się dwa zestawy startowe – „Czas Wstąpienia" i „Zew Archontów" – oraz pojedyncze talie. W każdym zestawie znajdują się inne, losowo dobrane karty, których nie można wymienić ani odsprzedać.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Menedżerowie są zmęczeni
Plus Minus
Konrad Szymański: Cztery bomby tykają pod członkostwem Polski w UE
Plus Minus
Polexit albo śmierć
Plus Minus
„Fallout”: Kolejna udana serialowa adaptacja gry po „The Last of Us”
Plus Minus
Bogusław Chrabota: Kaczyński. Demiurg polityki i strażnik partyjnego żłobu