fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Facebook w ogniu politycznej krytyki. O czym nie powinieneś czytać w internecie

Rzeczpospolita, Mirosław Owczarek
– Radykalna lewica ma pełną kontrolę nad Facebookiem, Instagramem, Twitterem i Google'em – grzmi prezydent Donald Trump. W tym samym czasie liberalne organizacje wzywają do bojkotowania Facebooka, bo ten ma być zbyt uległy Trumpowi i skrajnej prawicy. Media społecznościowe znalazły się w samym centrum politycznej bitwy o rząd dusz.

Organizacja Sleeping Giants, która od listopada 2016 roku prowadzi akcję na rzecz wycofywania reklam z mediów uznawanych przez nią za skrajnie prawicowe, 17 czerwca na Twitterze wezwała wszystkie firmy do wycofania reklam z Facebooka w ramach akcji #StopHateForProfit (dosł. skończmy z zyskami z nienawiści). W jej ślady poszły inne organizacje zaangażowane w akcję – m.in. walcząca z antysemityzmem Liga Przeciw Zniesławieniu (ADL), Krajowe Stowarzyszenie na rzecz Popierania Ludności Kolorowej (NAACP), Common Sense Media, Color of Change, Mozilla, Free Press oraz reprezentujące Latynosów organizacje LULAC i NHMC.

Pomysłodawcy akcji zaapelowali do reklamodawców, by ci „wysłali Facebookowi wyraźny sygnał: zysk nigdy nie będzie wart tego, by promować nienawiść, fanatyzm, rasizm, antysemityzm i przemoc". „Po czyjej stronie opowiedzą się reklamodawcy?" – pytają organizatorzy akcji na swojej stronie internetowej.

Apel odniósł sukces – do 3 lipca do bojkot...

Źródło: Plus Minus
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA