fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kino Romana Polańskiego to świat zdominowany przez spiski

Jack Nicholson, John Huston i Roman Polański na planie „Chinatown”. Nicholson zagrał w nim detektywa Jake'a Gittesa wciągniętego w niebezpieczną intrygę, za którą stał spisek z wielkimi pieniędzmi w tle
EAST NEWS
Nie ma drugiego współczesnego twórcy filmowego, który ze społecznych lęków, skrytych narracji, politycznych manipulacji i tajnych bractw rodem z koszmarów uczyniłby motor swojej twórczości w takim stopniu jak Roman Polański.

Ten moment, kiedy wszystko układa się jak w kostce Rubika. Każde wydarzenie daje się zinterpretować na korzyść naszej intuicji. I chociaż nie bardzo nam się podoba kształt rysującej się intrygi, to brniemy w nią, a im bardziej się angażujemy, tym więcej znajdujemy dowodów na jej prawdziwość. Teorie spiskowe, niebezpieczne w prawdziwym życiu, znakomicie sprawdzają się w kinie. Przerażają, a jednocześnie budzą uśmiech politowania. Niepoważne, a zarazem śmiertelnie serio. Samospełniające się przepowiednie, scentrowane koła hermeneutyczne. Szatańskie plany sekt, mafijno-polityczne ośmiornice, terrorystyczne plany podboju świata, zbrodnicze spiski służb specjalnych i ukartowane procesy. Roman Polański jest w nich mistrzem.

Dlaczego tak bardzo je lubi i tak często do nich wraca? Odpowiedź zostawmy psychoanalitykom amatorom, którym również – podobnie jak wyznawcom teorii spiskowych – wszystko, co wydarzyło się w życiu reżysera, układa się w jedną spój...

Źródło: Plus Minus
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA