fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Piłka nożna

Śnieżka maluje sportowy świat

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.
Reporter, Wojciech Strozyk
To ogólnopolski konkurs dla szkół i szansa na zyskanie brakującej infrastruktury lub rozbudowę już istniejącej.

W konkursie, od 11 lat organizowanym z powodzeniem przez Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA, mogą wziąć udział szkoły podstawowe z miejscowości nie większych niż 20 tys. mieszkańców, niemające własnego boiska lub posiadające obiekt w złym stanie. Takich szkół w całej Polsce jest niestety wciąż wiele.

– Infrastruktura sportowa znajduje się często na samym końcu inwestycji. Gminy, zwłaszcza te mniejsze, skupiają się na bardziej potrzebnych rzeczach. Mam porównanie, bo 14 lat swojego życia spędziłem za granicą, grając w Szwajcarii i Holandii. Tam w każdej miejscowości jest po siedem–osiem boisk, każda wieś może się pochwalić porządnym, zadbanym obiektem sportowym. To już nie chodzi nawet o późniejsze przełożenie na liczbę talentów, ale o wychowywanie zdrowej i silnej młodzieży – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Rząsa, były piłkarz reprezentacji Polski.

– Kiedyś nie było orlików. Sam zaczynałem na betonowym osiedlowym boisku i trochę zdrowia tam zostawiłem. Inne czasy, inne wymagania. Ale skoro dziś są środki i możliwości, to czemu z nich nie skorzystać?

Na czym polega konkurs Śnieżki? Zadaniem uczniów jest nagranie krótkiego filmu wideo pt. „Wymarzona lekcja WF-u". Liczy się przede wszystkim kreatywność i forma wypowiedzi, nie dłuższa niż 100 sekund. Śnieżka ufunduje zwycięzcy wielofunkcyjne boisko sportowe, które wykona firma TAMEX Obiekty Sportowe SA. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca dostaną telewizor Samsung z pakietem szkoleniowym na DVD, zestaw interaktywny (tablica plus projektor), stół do tenisa, komplet piłek, bramkę przenośną oraz zapas farb Śnieżka. Nagrodami pocieszenia dla wszystkich zgłoszonych szkół będą farby Śnieżka Satynowa.

– Dobrze, że są firmy angażujące się w takie inicjatywy. Cieszę się, że mogę w jakiś sposób pomóc – dodaje Rząsa, który zamierza odwiedzić zwycięską szkołę. – Bardzo chętnie zobaczę, jak to nowe boisko wygląda i jaką sprawia radość dzieciakom. Jeśli przy okazji zostanie zorganizowany okolicznościowy mecz, to na pewno w nim zagram – zapowiada.

W ubiegłym roku Śnieżka „pokolorowała" sportowy świat podkarpackiej miejscowości Manasterz, budując boisko przy Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Podobne obiekty powstały wcześniej w: Turznie (woj. kujawsko-pomorskie, 2007), Bobrówku (woj. lubuskie, 2008), Ogardach (woj. lubuskie, 2009), Kaznowie (woj. lubelskie, 2010), Górze (woj. wielkopolskie, 2011), Juchnowcu Górnym (woj. podlaskie, 2012), Perłach (woj. warmińsko-mazurskie, 2013), Starych Zawadach (woj. mazowieckie, 2014) oraz Barłominie (woj. pomorskie, 2015). Służą dziś nie tylko tysiącom młodych ludzi w całej Polsce, ale również całym społecznościom lokalnym.

Prace konkursowe można przesyłać do 4 czerwca. W pierwszym etapie, od 7 do 18 czerwca, ocenią je internauci (po zalogowaniu się na stronie www.koloroweboiska.pl). Głosowanie odbywać się będzie w czterech grupach, w zależności od liczby mieszkańców miejscowości, w której jest dana szkoła:

grupa I – prace uczestników z miejscowości do 2999 mieszkańców

grupa II – prace uczestników z miejscowości od 3000 do 5999 mieszkańców

grupa III – prace uczestników z miejscowości od 6000 do 9999 mieszkańców

grupa IV – prace uczestników z miejscowości od 10 000 do 20 000 mieszkańców.

Do drugiego etapu (finałowego) zakwalifikowanych zostanie 20 prac, które otrzymają najwięcej głosów internautów w swojej grupie. Zwycięzcę wybierze jury, werdykt zostanie ogłoszony 23 czerwca i opublikowany na stronie www.koloroweboiska.pl.

W tym roku wzbogacono akcję o indywidualny konkurs dla uczniów. Polega on na przygotowaniu fotografii pokazującej pracę nad filmikiem konkursowym lub sposób, w jaki dzieci spędzają aktywnie swój wolny czas. Laureaci otrzymają smartfony marki Samsung oraz sportowe opaski na rękę. Dodatkowo zwycięzca zabierze całą klasę na wycieczkę do Warszawy połączoną ze zwiedzaniem Stadionu Narodowego, a zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca wygrają dla szkoły odpowiednio komplet strojów i piłek.

„Rzeczpospolita" jest patronem medialnym akcji. Honorowy patronat nad programem, podobnie jak w poprzednich latach, objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA