Tym razem omawiamy, w jaki sposób zmiany w przepisach bilansowych wpłynęły na przygotowanie skonsolidowanych sprawozdań finansowych za 2016 r. ("Jak zmieniły się zasady sporządzania sprawozdań skonsolidowanych").

Podobnie jak w ubiegłym roku, eksperci z Rödl & Partner zaproponowali wyjaśnienie zagadnień, jakie w praktyce jako kłopotliwe często zgłaszają firmy, z którymi na co dzień współpracują. Do tej pory przypomnieli, jakie uproszczenia mają do dyspozycji jednostki, które spełniają warunki uznania za mikro lub małe, oraz co powinny zrobić, aby mogły skorzystać z tych uproszczeń przy sporządzaniu sprawozdań finansowych za kończący się rok. Autorzy podkreślili także rolę inwentaryzacji jako elementu rachunkowości firmy. Lekceważące podejście do tego procesu podważa wiarygodność ksiąg rachunkowych i  sporządzanego na ich podstawie sprawozdania finansowego („Ekspert Księgowego" z 9 i 16 listopada). Jakie jeszcze zagadnienia będą opracowane? W kolejnych wydaniach dodatku ukażą się m.in. artykuły na temat wyceny zapasów i instrumentów finansowych, poprawiania błędów lat ubiegłych oraz zmiany oprogramowania finansowo- -księgowego w spółce. Zapraszam do lektury.