Reklama

Bartosz Grohman: Dla kogo te sądy?

Od dłuższego czasu w mediach pojawiają się kolejne pomysły, kolejnych ekip politycznych zapowiadające reformę wymiaru sprawiedliwości. Nie sposób nie dostrzec, że takowa jest potrzebna i to bez zbędnej zwłoki. Przewlekłe procedury, formalizm postępowania, potworne zaległości – to tylko wierzchołek góry lodowej. Nie zamierzam tutaj proponować szeregu różnorakich rozwiązań natury kompleksowej, gdyż łamy gazety na to nie pozwalają, lecz chcę pochylić się nad palącym problemem faktycznego dostępu do sądu – w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorców.

Publikacja: 18.03.2021 16:19

Bartosz Grohman: Dla kogo te sądy?

Foto: Adobe Stock

Funkcjonowanie takich podmiotów w realiach obrotu gospodarczego jest niezwykle trudne. Każdy polski przedsiębiorca w codziennej działalności mierzy się z niezliczoną ilości rachunków, faktur, płatności i zarazem koniecznością upominania dłużników o dokonanie zaległych płatności. Brak płynności obrotu i przelewu pieniądza w obrocie to horror polskiej gospodarki. Jak więc takie trudności eliminuje aparat wymiaru sprawiedliwości? Śmiem zaryzykować twierdzenie, że w stopniu dalece niesatysfakcjonującym.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama