"Myślę, że w najbliższych tygodniach ogłosimy wspólnie z miastami zamówienie na autobusy nowej generacji. Dziś jeszcze nie istnieją, ale mamy nadzieję, że na przełomie 2018 i 2019 roku powstaną i będą to najnowsze rozwiązania na świecie" - podkreśla Nawrat.
Wicedyrektor ocenia, że na targach przemysłowych w Hanowerze jedne z ciekawszych prezentowanych rozwiązań przedstawiły Ekoenergetyka i Solaris, beneficjenci NCBR. "Prezentują rozwiązania w zakresie elektromobilności. To jest jeden z naszych sztandarowych programów, które teraz bardzo mocno promujemy, a dotyczący bezemisyjnego transportu publicznego" - zauważa.
"W Polsce jako Narodowe Centrum Badań i Rozwoju finansowaliśmy bardzo dużo projektów w zakresie elektromobilności i możemy się pochwalić tym, że możemy poskładać całkowicie innowacyjny transport w oparciu o polskie komponenty" - dodaje.
Solaris Bus & Coach SA to producent autobusów, w tym autobusów elektrycznych. Ekoenergetyka-Polska zajmuje się zaś infrastrukturą ładowania dla autobusów i samochodów elektrycznych.
Na Hannover Messe 2017 prototypy polskich elektrobusów zaprezentowały Solaris i Ursus. Ekoenergetyka demonstrowała swoje urządzenia do ładowania pojazdów.