Pierwszy zgrzyt w sojuszu Renault-Nissan

Renault i Nissan muszą uprościć proces podejmowania decyzji w sojuszu - stwierdził jego nowy szef J.-D. Senard. Zewnętrzna komisja mająca usprawnić zarządzanie w Nissanie uważa z kolei, że można pogłębić związki bez przebudowy sojuszu

Aktualizacja: 18.03.2019 18:08 Publikacja: 18.03.2019 18:01

Pierwszy zgrzyt w sojuszu Renault-Nissan

Foto: Bloomberg

Szefowie Renaulta, Nissana i Mitsubishi postanowili ponad tydzień temu wyposażyć sojusz w nowe narzędzia działania i stworzyć większą równowagę między partnerami.

- Doszedłem do wniosku, że potrzebujemy znacznie uprościć nasze procedury decyzyjne w sojuszu. Chcę, aby był on zwarty i utworzony z takich ludzi, którzy mają uprawnienia do podejmowania decyzji w każdej firmie - powiedział nowy szef sojuszu Jean-Dominique Senard w wywiadzie dla "Le Figaro".

Stwierdził ponadto, że nie jest obecnie rozważane zwiększenie krzyżowych udziałów przez partnerów. - Ekipy wokół mnie nie są zmobilizowane w tym temacie. Jedyna fuzja, nad jaką pracuję, dotyczy naszych kultur korporacyjnych - cytuje Reuter.

Z kolei zewnętrzna komisja mająca za zadanie usprawnienie zarządzania w Nissanie uważa, że japońska firma może pogłębić związki z Renault bez dużej przebudowy sojuszu uzgodnionego niemal 20 lat temu - stwierdziła osoba znająca sprawę.

Na jej ostatnim posiedzeniu pod koniec ubiegłego tygodnia członkowie byli niemal jednogłośni w zaleceniu silniejszej roli dla zewnętrznych członków rady dyrektorów, powoływania komisji ds. nominacji członków rady, audytów i ustalania wynagrodzeń członkom kierownictwa. Rzeczniczka komisji nie chciała odnieść się do omawianych tematów.

Komisja ogłosi swe końcowe zalecenia 27 marca.

Kolejny "dysydent" w Renault

Grupa PSA podała o mianowaniu dawnego dyrektora handlowego w Renault, Thierry Koskasa wiceprezydentem Grupy i dyrektorem działu sprzedaży i marketingu. Obejmie nowe stanowisko 26 marca, będzie podlegać bezpośrednio Carlosowi Tavaresowi.

Zawsze istniało w sektorze motoryzacji przechodzenie z jednej firmy do innej, ale zjawisko to nasiliło się we Francji między Renault i PSA po odejściu numeru dwa z Renault Carlosa Tavaresa na stanowisko szefa konkurencyjnej grupy.

W 2018 r. szef działu silników sojuszu Renault-Nissan, Alain Raposo przeszedł do działu silników w PSA, Anne Abboud po 30 latach w Renault kieruje obecnie siecią dealerów PSA, obecny szef działu programów i strategii w PSA, Olivier Bourges pracował wcześniej 9 lat w Renault i Nissanie, a dyrektor przemysłowy PSA, Yann Vincent kierował działem jakości w Renault i operacyjnym w AwtoWAZ.

Szefowie Renaulta, Nissana i Mitsubishi postanowili ponad tydzień temu wyposażyć sojusz w nowe narzędzia działania i stworzyć większą równowagę między partnerami.

- Doszedłem do wniosku, że potrzebujemy znacznie uprościć nasze procedury decyzyjne w sojuszu. Chcę, aby był on zwarty i utworzony z takich ludzi, którzy mają uprawnienia do podejmowania decyzji w każdej firmie - powiedział nowy szef sojuszu Jean-Dominique Senard w wywiadzie dla "Le Figaro".

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Hubert Kamola został prezesem ZA Puławy
Biznes
Rosja kupiła już zachodnie części do samolotów bojowych za pół miliarda dolarów
Biznes
Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie
Biznes
Legendarny szwajcarski nóż ma się zmienić. „Słuchamy naszych konsumentów”
Biznes
Węgrzy chcą przejąć litewskie nawozy. W tle oligarchowie, Gazprom i Orban