Power of Community 2019: damy w opałach i ich rycerze

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat zaawansowanego raka piersi.

Aktualizacja: 19.11.2018 20:08 Publikacja: 19.11.2018 18:24

Sportowcy postanowili wspomóc akcję „BreastFit”, pozując do kalendarza na rok 2019

Sportowcy postanowili wspomóc akcję „BreastFit”, pozując do kalendarza na rok 2019

Foto: DR5000.com

Według Krajowego Rejestru Nowotworów każdego dnia rak piersi atakuje w Polsce średnio 50 kobiet, rocznie ponad 18 tysięcy. Aż u 30 proc. chorych zdiagnozowanych we wczesnym stadium nowotwór rozwinie się do postaci zaawansowanej (raport „Niewidoczna kobieta").

Choroba nie jest udziałem tylko pacjentki, ale i całej rodziny. Kobiety nie wiedzą, jak odnaleźć się w nowej sytuacji, a ich partnerzy i otoczenie nie potrafią odnieść się do tak ogromnej zmiany w życiu i cierpienia bliskiej osoby. Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała, by dać odpowiedź na wiele trudnych pytań, jakie w takiej sytuacji powstają.

Czytaj także: Kobiecy biust. Męska sprawa

Z dostępnych badań (raport „Niewidoczna kobieta") wynika, że blisko 47 proc. Polek ze zdiagnozowanym rakiem piersi czuje się negatywnie postrzegana przez społeczeństwo i osamotniona. Odnoszą wrażenie, że znalazły się na marginesie życia. Dlatego kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa zwraca uwagę na istotną rolę najbliższych we wsparciu kobiety w chorobie.

– BreastFit uczy, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską nam osobę, matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę – mówi Adrianna Sobol, psychoonkolog, członek Zarządu Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. – W codziennej pracy naszej fundacji spotykamy wiele kobiet chorych na raka, ale także ich najbliższych. Diagnoza, a w szczególności rozpoznanie zaawansowanego raka piersi, sprawia, że chora i jej bliscy muszą się zmierzyć z nową, trudną sytuacją, która zmienia ich dotychczasowe życie. Tymczasem rak piersi w stadium zaawansowanym w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Mądre wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny.

Tegoroczną, trzecią edycję kampanii wspierają gwiazdy: Daria Ładocha, Dorota Godzina, Rafał Bryndal oraz Michał Będźmirowski. Apelują o zwrócenie uwagi na kobiety, które mimo choroby chcą być szczęśliwe i nie pozwalają, aby nowotwór przejął kontrolę nad ich dotychczasowym życiem.

Ambasadorem kampanii może zostać każdy z nas, kupując charytatywny kalendarz Power of Community 2019 ze zdjęciami sportowców z całej Polski, którzy w scenerii XIV-wiecznego zamku w Ogrodzieńcu zapozowali specjalnie dla dam, które nie chcą być w opałach. Dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich najbliższych.

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Partnerami społecznymi kampanii są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Alivia – Fundacja Onkologiczna, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki", Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie. Partnerzy medialni kampanii: Multikino, RPL FM, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: Przelewy24.pl. III edycja kampanii objęta została honorowym patronatem małżonki prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Partnerem materiału jest firma:

Według Krajowego Rejestru Nowotworów każdego dnia rak piersi atakuje w Polsce średnio 50 kobiet, rocznie ponad 18 tysięcy. Aż u 30 proc. chorych zdiagnozowanych we wczesnym stadium nowotwór rozwinie się do postaci zaawansowanej (raport „Niewidoczna kobieta").

Choroba nie jest udziałem tylko pacjentki, ale i całej rodziny. Kobiety nie wiedzą, jak odnaleźć się w nowej sytuacji, a ich partnerzy i otoczenie nie potrafią odnieść się do tak ogromnej zmiany w życiu i cierpienia bliskiej osoby. Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała, by dać odpowiedź na wiele trudnych pytań, jakie w takiej sytuacji powstają.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nauka
Czy mała syrenka musi być biała?
Nauka
Nie tylko niesporczaki mają moc
Nauka
Kto przetrwa wojnę atomową? Mocarstwa budują swoje "Arki Noego"
Nauka
Czy wojna nuklearna zniszczy cała cywilizację?
Nauka
Niesporczaki pomogą nam zachować młodość? „Klucz do zahamowania procesu starzenia”