fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

W Europie internet bije telewizję na reklamy

123RF
Według najnowszych prognoz organizacji IAB Europe, w tym roku po raz pierwszy w historii reklamowe wydatki na internet zrównają się z telewizyjnymi. W Polsce to na razie perspektywa odległa.

Jak szacuje IAB Europe, rynek reklamy internetowej, który w 2014 roku był wart prawie 31 mld euro, na koniec tego roku najprawdopodobniej przegoni telewizję (33,5 mld euro wpływów w 2014 r.) i w przyszłym będzie liderem reklamowego rynku na Starym Kontynencie.

– IAB Europe i partnerująca mu przy badaniu firma IHS odniosły dane dla reklamy internetowej do wydatków na pozostałe media – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – Z tego wyniknęło, że jeśli utrzyma się do końca roku obecna dynamika ich wpływów reklamowych, internet pod koniec roku, czyli mniej więcej teraz, właśnie dogania w Europie telewizję.

Innowacyjna sieć

Jak podlicza w swoim raporcie IAB Europe, w reklamie internetowej pracuje w 28 krajach Unii Europejskiej prawie milion osób (0,4 proc. wszystkich europejskich pracowników), a jeśli doliczy się miejsca pracy pośrednio istniejące dzięki reklamowej branży internetowej (czyli np. te miejsca pracy, które powstają w firmach dzięki wyższ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA