Globalnie z największej platformy z internetowym wideo na świecie korzysta już 109 mln użytkowników. W rzeczywistości jest ich zapewne więcej, bo profili pozakładanych na kontach (np. dla poszczególnych członków rodzin) jest już 250 mln. Jaka część tych osób mieszka w Europie, Netflix nie podaje. Jak ujawniono na konferencji Netfliksa w Berlinie, Europejczycy najchętniej oglądają jednak seriale i filmy dostępne na platformie na telewizorze z dostępem do internetu. Dotyczy to aż 60 proc. materiałów, trzykrotnie więcej niż na smartfonach. – To zgodne z trendami w innych regionach – mówi Greg Peter, szef produktu w Netfliksie. Pytany, jak bardzo telewizory zdominują korzystanie z platformy, nie chce przesądzać. Widać jednak, że Netflix coraz większy nacisk kładzie na rozwiązania technologiczne, które można docenić, dopiero oglądając filmy na dużym ekranie. Ma tysiąc godzin programów w superrozdzielczości 4K, której na ekranie smartfona raczej się nie doceni, ok. 50 produkcji w jakości obrazu HDR oraz kilka z systemem dźwięku obiektowego Dolby Atmos.