- Rynek reklamowy wykorzystuje dobrą koniunkturę gospodarczą w Polsce i zdecydowanie przyspiesza w trzecim kwartale 2015 roku osiągając dynamikę +6,4 proc. (licząc kwartał do kwartału) oraz +4 proc. w całym okresie od stycznia do września. Estymujemy, iż ten optymizm utrzyma się do końca 2015 roku, a wzrost rynku reklamowego będzie wyższy od prognozowanego przez nas na początku br. Dynamika wydatków osiągnie ostatecznie poziom 3,7-3,9 proc. – komentuje Piotr Piętka, prezes SMG. Jeśli potwierdzą się prognozy SMG, na koniec tego roku rynek reklamy może być wart Nawe 7,56 mld zł. Jak dodaje Piętka, perspektywy na rok 2016 także pozostają dobre. - Estymujemy zachowanie umiarkowanego tempa wzrostu z roku 2015 na poziomie 3-4 proc. – mówi.

To oznacza, że koniunktura na rynku zdecydowanie się poprawia - w 2014 roku rynek rósł, ale zaledwie o 2,7 proc. jak podaje SMG, miedzy styczniem i wrześniem rosły przychody reklamowe Internetu (o 9,6 proc., do 1,29 mld zł), radia (o 9,1 proc., do 438 mln zł), telewizji (o 4,2 proc., do 2,79 mld zł) oraz kina (o 1 proc. do 67,7 mln zł). - Przychody z reklamy zewnętrznej osiągnęły poziom porównywalny do ubiegłorocznego (313 mln zł), zaś uwzględniając wydatki na tranzyt, reklama zewnętrzna po trzech kwartałach wzrosła o 1,9 proc. Zmniejszyły się natomiast przychody reklamowe magazynów (o 10,7 proc., do 281,8 mln zł) i dzienników (o 11,8 proc., do 203,2 mln zł) – podaje firma.