„Time" zmienił swoje logo. Po raz pierwszy w historii

Magazyn „Time" postanowił zachęcić Amerykanów do głosowania w wyborach.

Aktualizacja: 23.10.2020 16:58 Publikacja: 23.10.2020 14:20

„Time" zmienił swoje logo. Po raz pierwszy w historii

Foto: Bloomberg

Przez niemal sto lat istnienia magazynu „Time" nie zdarzyło się, by tygodnik zmienił swoje logo. Choć jego okładki bywały ikoniczne dla wielkich momentów w historii, to w ten piątek zdarzyło się coś historycznego – tygodnik zamienił swoje charakterystyczne logo na słowo „Vote" czyli „Głosuj".

Zmiana logo dotyczy numeru, który nosi datę 2 listopada i będzie dostępny w sprzedaży w czasie wyborów prezydenckich w USA przypadających na 3 listopada.

time.com

- Niewiele wydarzeń ukształtuje przyszły świat bardziej niż wynik zbliżających się wyborów prezydenckich w USA – napisał w cytowanym przez CNN komentarzu redakcyjnym Edward Felsenthal, redaktor naczelny magazynu.

Sama zmiana logo to nie wszystko. Charakterystyczne barwy przybrała również sama okładka. Grafik Shepard Fairey nawiązał w niej barwami do swojego słynnego plakatu „HOPE" Baracka Obamy z kampanii wyborczej w 2008 roku.

Na okładce brakuje jakiejkolwiek wzmianki o urzędującym prezydencie Donaldzie Trumpie. Trump był bohaterem, zazwyczaj negatywnym, ponad 20 okładek magazynu w ostatnich 4 latach. „Time" wielokrotnie zagłębiał się w działalność Trumpa, jego związki z Władimirem Putinem czy politykę rozdzielania dzieci imigrantów od rodziców.

Naczelny „Time" podkreślił w komentarzu redakcyjnym, że obecne wybory to „szansa na zmianę".

Przez niemal sto lat istnienia magazynu „Time" nie zdarzyło się, by tygodnik zmienił swoje logo. Choć jego okładki bywały ikoniczne dla wielkich momentów w historii, to w ten piątek zdarzyło się coś historycznego – tygodnik zamienił swoje charakterystyczne logo na słowo „Vote" czyli „Głosuj".

Zmiana logo dotyczy numeru, który nosi datę 2 listopada i będzie dostępny w sprzedaży w czasie wyborów prezydenckich w USA przypadających na 3 listopada.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników