Na trwającym od soboty we francuskim Cannes największym na świecie festiwalu reklamowym Polacy zdobyli pierwsze złoto: agencja PanGenerator została nagrodzona złotą statuetką w kategorii wzornictwo za pracę „Miara pokoju". To praca, która pojawiła się w Muzeum Powstania Warszawskiego z okazji 70. rocznicy zakończenia drugiej wojny światowej i 71. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Po płycie magnetycznej zsuwały się łuski od nabojów i układały się w liczby związane z Powstaniem Warszawskim i II wojną światową.

Brązowego lwa w tej samej kategorii dostała agencja Young&Rubicam Warsaw za akcje zorganizowaną dla supermarketów Mila, dwa pozostałe brązowe lwy za reklamę zewnętrzną trafiły do: agencji Saatchi&Saatchi Interactive Solutions za kampanię dla Theraflu oraz za działania PR do agencji Walk za kampanię „Nie chcę być strażakiem" dla Fundacji Integracja.

W środę wieczorem ogłoszeni zostaną laureaci kolejnych festiwalowych kategorii, ale Polacy na razie nie mają szans na kolejne nagrody, bo żadna z prac z Polski nie trafiła na tzw. krótkie listy nominowanych prac w kategoriach reklama mobilna, kampania mediowa, cyber i creative data. Wciąż jeszcze nie ogłoszono jednak nominacji w sześciu kategoriach – poznamy je w czwartek i piątek.

Polskie agencje zgłosiły w tym roku rekordowo dużo prac na Cannes Lions – 261. Wszystkich prac walczących o nagrody jest 43,1 tys.