Reklama

Reklama Gillette oburzyła setki tysięcy przedstawicieli płci męskiej

Obietnica Gillette, że będzie walczyć z „toksyczną męskością” i promowanie prawdziwie męskich zachowań nie przypadły do gustu tysiącom przedstawicieli płci męskiej na całym świecie.

Aktualizacja: 15.01.2019 16:34 Publikacja: 15.01.2019 16:24

Reklama Gillette oburzyła setki tysięcy przedstawicieli płci męskiej

Foto: youtube

Najnowsza reklama Gillette, znanej marki skierowanej przede wszystkim do przedstawicieli płci męskiej oburzyła setki tysięcy internautów, których wielu nazywa się aktywistami praw mężczyzn. Co takiego w reklamie jest oburzające?

Reklama
Reklama

Czytaj także: Reklama Spotify była zbyt straszna, by można ją emitować

Reklama przedstawia pozytywne wzorce męskości, równocześnie krytykując molestowanie seksualne, protekcjonalne traktowanie kobiet na gruncie zawodowym czy używanie siły do rozwiązywania problemów (na przykładzie tolerowania bójek wśród dzieci) oraz inne negatywne zachowania kojarzone głównie z płcią męską i będące często sugerowane jako wzorce męskości. W zamian promuje traktowanie ludzi, niezależnie od płci z szacunkiem i rozwiązywanie problemów za pomocą innych rozwiązań niż siła. W puencie klipu słyszymy, że „chłopcy, którzy patrzą dziś, są mężczyznami jutra". Cała kampania prowadzona jest pod wariacją hasła Gillette „The Best Men Can Get" (najlepsze dla mężczyzny) – „The Best Man Can Be".

Czytaj także: Wyrzucił maszynkę Gillette w proteście i... nie przewidział konsekwencji

Reklama
Reklama

Klip, oraz deklaracje koncernu Procter&Gamble, właściciela marki dotyczące przeznaczania środków na kampanie równościowe, natychmiast oburzyły tysiące internautów uważających najwyraźniej, że każde zachowanie mężczyzn można tłumaczyć stwierdzeniem, że „mężczyźni zawsze będą mężczyznami", a nieodłączną częścią męskości są takie zachowania jak bullying, molestowanie seksualne czy traktowanie kobiet w pracy jako ozdoby. W komentarzach pod klipem możemy się dowiedzieć, że internauci rezygnują z Gillette „bo dopuścili politykę", że Gillette „niszczy sobie reputację". Bez problemu można nawet znaleźć głosy, że reklama ta jest „atakiem na mężczyzn".

Krytyka pojawiła się także na Twitterze, którego użytkownicy ostro krytykują Gillette za stwierdzenie, że mężczyźni nie muszą używać siły do rozwiązywania problemów czy molestować seksualnie kobiet.

Pojawiają się jednak także głosy rozsądku, takie jak ten, który wprost stwierdza, że reakcje internautów pokazują, jak bardzo taka reklama jest potrzebna.

Reklama oburzyła również polskich internautów płci męskiej. Również Polacy nawołują do bojkotu Gillette i oburzają się, że „reklama stygmatyzuje mężczyzn pokazując jeden negatywny stereotyp". Również wśród polskich internautów pojawiają się głosy rozsądku.

Reklama
Reklama

„Jeżeli takie filmiki są w stanie uderzyć w waszą męskość, to mam dla was złą wiadomość" – zauważył ironicznie jeden z użytkowników Wykop.pl.

Procter&Gamble to jeden z największych koncernów produkujących artykuły higieniczne i kosmetyczne. Należą do niego marki Gillette, Head&Shoulders, Always, Pampers czy Ariel oraz wiele innych.

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama