Reklama
Rozwiń
Reklama

Przeglądarka Google'a pomoże omijać paywalla

Amerykański gigant internetowy szykuje się do premiery nowej wersji przeglądarki Chrome. Ujrzy ona światło w przyszłym tygodniu, ale już dziś budzi wiele kontrowersji.

Aktualizacja: 23.07.2019 20:15 Publikacja: 23.07.2019 20:10

Przeglądarka Google'a pomoże omijać paywalla

Foto: Bloomberg

Wszystko przez nową funkcjonalność, jaka zostanie udostępniona użytkownikom. Chodzi o zmodyfikowany tryb incognito. Obecnie serwisy z płatnymi informacjami potrafią rozpoznać czytelnika, który korzysta z takiego trybu przeglądania sieci. W sytuacji, gdy próbuje on obejść paywall i przeczytać np. więcej artykułów na stronach z newsami niż w wersji darmowej udostępnia internautom wydawca, jest blokowany.

Od przyszłego tygodnia funkcja incognito nie będzie już w ten sposób ograniczana. Google, który stoi za przeglądarką Chrome, uderzy tym samym w wielu wydawców, głównie w USA i Europie. Według badań Reuters Institute w tych regionach aż jedna trzecia serwisów online udostępniających newsy stosuje paywalla.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama