CD Projekt poniżej oczekiwań. „Wojna Krwi" nie zrobiła furory

Wyniki za III kwartał są gorsze, niż zakładali analitycy. Z kolei sprzedaż gry „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" jest niższa od założeń spółki. Kurs spada.

Aktualizacja: 14.11.2018 11:30 Publikacja: 14.11.2018 11:24

CD Projekt poniżej oczekiwań. „Wojna Krwi" nie zrobiła furory

Foto: materiały prasowe

W środę około godz. 10 za akcję CD Projektu trzeba zapłacić 141,6 zł, co oznacza ponad 3-proc. przecenę. W trzecim kwartale 2018 r. grupa wypracowała 67 mln zł przychodów ze sprzedaży i osiągnęła 15,5 mln zł zysku netto. Zysk był o jedną piątą niższy niż oczekiwania analityków. W porównaniu za III kwartałem 2017 r. spadł o 57 proc.

– Pomimo że trzeci kwartał przypada na najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, to również w tym okresie możemy się cieszyć z dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami – mówi, cytowany w komunikacie, Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Dodaje, że w omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych.

Od lipca do września 2018 r. wydatki na prace rozwojowe w grupie wyniosły 28 mln zł i wynikały głównie z nakładów ponoszonych na produkcję: „Cyberpunka 2077”, „Gwinta” oraz „Wojny Krwi: Wiedźmińskich Opowieści”. Skumulowane saldo nakładów na koniec września 2018 r. osiągnęło poziom 228 mln zł.

–– Ostatnie miesiące były dla nas niezwykle intensywne zarówno od strony produkcyjnej, marketingowej, jak i biznesowej. W sierpniu byliśmy obecni na gamescom – jednych z największych na świecie targów gier, które odbywają się Kolonii – po których po raz pierwszy udostępniliśmy szerokiej publiczności 48-minutowy fragment rozgrywki gry Cyberpunk 2077. Bardzo nas cieszy pozytywna reakcja graczy i mediów na całym świecie – mówi, cytowany w komunikacie Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

23 października na platformie GOG.com oraz 9 listopada 2018 r. na platformie Steam, odbyła się premiera wersji PC gry „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści” oraz najnowsza wersja „Gwinta”, której premiera jest zwieńczeniem projektu Homecoming. Gry w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutują 4 grudnia 2018 r.

W raporcie za III kwartał możemy przeczytać, że sprzedaż gry "Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" jest niższa od założeń spółki.

„W najpopularniejszym na świecie serwisie agregującym oceny nowych produkcji - Metacritic - gra w wersji na komputery PC otrzymała 85 na 100 możliwych punktów, co klasyfikuje 'Wojnę Krwi: Wiedźmińskie Opowieści' wśród najlepszych gier wydanych na PC w 2018 r. Mając na uwadze powyższe opinie i pozytywne komentarze ze strony branżowych ekspertów, zarząd spółki zakładał wyższy, niż osiągnięty od premiery do dnia publikacji sprawozdania, poziom sprzedaży tytułu” – napisano w raporcie.

W środę około godz. 10 za akcję CD Projektu trzeba zapłacić 141,6 zł, co oznacza ponad 3-proc. przecenę. W trzecim kwartale 2018 r. grupa wypracowała 67 mln zł przychodów ze sprzedaży i osiągnęła 15,5 mln zł zysku netto. Zysk był o jedną piątą niższy niż oczekiwania analityków. W porównaniu za III kwartałem 2017 r. spadł o 57 proc.

– Pomimo że trzeci kwartał przypada na najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, to również w tym okresie możemy się cieszyć z dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami – mówi, cytowany w komunikacie, Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Dodaje, że w omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi